Avatar billede flemminghave Novice
10. november 2011 - 14:43 Der er 1 kommentar

Indhente info automatisk

Hej alle.

Jeg sidder og laver en masse udregninger, mit spørgsmål er om det er muligt at lave en side/fil som indeholder et varenavn og pris jeg kan bruge som en slags database for derefter at bruge den info på andre ark.

Eks: Varenavn xxx søjle 1 indeholder pris xxx, søjle 2 indeholder pris xxx osv.

Kan jeg derved på et andet ark skrive et varenavn hvor prisen refererer til en af søjlerne og automatisk få indsat korrekt pris.?

Jeg kan eks. skrive jellybean1 og den henter derefter korrekt tekst og pris fra søjle 1.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. november 2011 - 14:48 #1
Anvender du ikke varenr eller er varenavn entydigt?

Du kunne evt. oprette alle varetekster og priser på ark1 og så ved hjælp af opslagsfunktion eller VBA hente prisen.

Er det sådan du forestiller dig det?