Avatar billede sufxdk Nybegynder
09. november 2011 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering / Ny PC

Heysan,

Har faaet lyst til at opgradere min stationaer.

Vil gerne skifte min/mit Amd Phenom XII & et GTX295 ud.
Overvejer foelgende

Bundkort: Gigabyte Z68?? / Asus P7P55D-E?? (Overclocker ikke, saa bud velkommen :) )
CPU: i7 2600K
GFX: GTX590 (og saa med 295'eren som dedikeret?)

Er lidt i tvivl ang. mobo og gfx, nogen som har nogen anbefalinger??

Nu vi er ved det, er der saa nogen vilde RAM paa markedet for tiden?
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 21:19 #1
Ram = Corsair Dominator eller Vengeance - Lidt hip som hap, bare de køre 1600 mhz, og bundkortet understøtter det! :-)

Gfx kort... 1 x 580 Lightning, eller 2 x Msi 570 Tf3 kort.

billige løsning er 2 x 560 ti hawk (tf3)

590 er overkill, samme med 6990... desuden køre de ikke optimalt og yder ikke super i forhold til prisen.

Processor er super fin, men dyr... du kan godt nøjes med en i5 2500k clocket (ved du skriver ingen clock, men alligevel) der er ingen forskel i spil. Kun ved HD film's redering osv. :-)
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
09. november 2011 - 22:59 #2
Du kunne også få 2 x Msi 6950 tf3 kort... de er også rigtig fine.
Avatar billede sufxdk Nybegynder
11. november 2011 - 09:37 #3
Har aldrig rigtig vaeret saa stor fan af MSI, tror det ender ud i et Gainward.

Anyways, tak for dine bud, du faar point alligevel :)
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
11. november 2011 - 10:59 #4
Gainward har uden tvivl også et fedt brand! Og har nogle lækre serie numre... hvis du kan finde deres:

Gainward GS GLH udgave, har du et fedt setup :-)

Held og lykke med det!
Avatar billede Cr8300 Nybegynder
11. november 2011 - 11:01 #5
Forresten, så kan du finde Asus Sabertooth.. det mobo køre jeg selv med, og synes det fungere perfekt! :-)