Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 16:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny stationær

Hejsa

Jeg er på udkig efter en stationær computer. Den skal bruges til:

- spil (primært LoL, men skal kunne trække andet)
- billed- og videoredigering samt videooptagning (Adobe programmer)

... og så selvfølgelig andre almindelig hverdagsting. Jeg vil gerne have en ret kraftig PC, men den skal samtidig ikke være overkill. Efter anbefaling fra Sharkgaming har jeg haft kig på denne ( http://www.sharkgaming.dk/msharkintel.html ) med en opgradering til 16 GB RAM. Den ser ret god ud, men prisen er så også derefter.

Derfor har jeg et par spørgsmål:

- er computeren "for god" til mine behov?
- er der noget andet jeg skal kigge på? Fx SSD? Er det lige meget med SLI?
- er der andre sider I vil anbefale til køb af stationær? I så fald hvilken?
- og afsluttende: jeg har mod på selvbyg. Kan man bygge en ligeså god computer (eller en der passer til mine behov) billigere? I så fald hvor - og hvad skal jeg købe?

Tak på forhånd!

Vh Christian
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
08. november 2011 - 18:09 #1
Jeg ville vælge denne her i sted for.
Den er med en ssd hard disk.
Brug den til at ligge dit styre system på så køre den som en drøm.
Avatar billede Denraskemurer Nybegynder
08. november 2011 - 18:10 #2
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 18:22 #3
Beklager, men jeg foretrækker altså Intel og GFX grafikkort. Men tak for hjælpen ;)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 19:33 #4
Hej Christian,

jeg vil personligt mene at den er for overkill med 2 grafikkort, selv om det er til LoL og videoredigering, SSD vil da helt klart være en fordel på nogle punkter, ved opstart af Windows, og af adobe programmerne.

mht. selvbyg så er det rart nok, men hvis der nu er et eller andet der går i stykker inden for de 2 år skal du selv fejlsøge m.m for at finde fejlen, når der er garanti på gør værkstedet det for dig, og burde ikke koste noget da det er dækket af garantien.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystem <- den her er ret god :-)

med 1 TB alm. harddisk dog sata 6gb/s !
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 20:43 #5
Skal den opgraderes mht. RAM og SSD så? ;)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 20:45 #6
Derudover har jeg lige et lige sidespørgsmål, da jeg nu overvejer selvbyg, men dog ikke er sikker pga. garanti. Når jeg søger på fx et GTX 560 eller 580, så kommer der jo tonsvis af grafikkort op. Hvilke skal man vælge? :S
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 21:00 #7
altså 8 gb burde være nok da! du kan evt. opgradere senere hvis der bliver behov for det, en SSD disk er nok noget af det bedste der kan invisteres i til en computer, så det ville da klart være et plus!

det afhænger alt efter hvad du er til, egentlig så er det bare med at gå efter det billigste - som formegentlig er Zotac, eller palit.. fine mærker, nogle af producenterne har dog valgt at overclocke grafikkortet så det giver lidt mere ydelse + at der stadig er garanti på, men så betaler du også lidt ekstra intet særligt.. alternativt så kunne jeg finde nogle dele og sende link's til dig :)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 22:08 #8
Det vil være super, hvis du vil prøve at "samle" en selvbyg PC, altså med de dele, jeg skal have. Jeg har selv forsøgt, men jeg bliver alt for forvirret med alle de muligheder - specielt ved grafikkort. Mange tak for hjælpen! ;)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 22:37 #9
Jeg har lige prøvet selv lidt at lege med det - det kan være, det er nemmere at komme med ændringer. Jeg tog SSD og 2x GTX 560 i første omgang for at se prisen.

http://www.komplett.dk/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=1005909

- jeg kan se, at bundkortet ikke understøtter RAM'enes Mhz fuldt ud (til trods for at sharkgaming bruger samme sammensætning). Er der noget jeg har overset eller skal jeg blot finde et andet bundkort?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. november 2011 - 22:37 #10
hehe har du evt. en e-mail jeg kan sende til? :-) og gerne en max pris
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
08. november 2011 - 22:56 #11
Har sendt min mail til dig i en besked, og max prisen er svær at sætte. Jeg vil umiddelbart sige aller, ALLER højest 12.000, men gerne omkring de 10.000. Det er relativt efter hvor meget bonus, det giver - for jeg vil hellere bruge en anelse flere penge, hvis man virkelig bare får et produkt, der er bedre.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
21. oktober 2012 - 19:51 #12
Lukker.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
21. oktober 2012 - 19:52 #13
Lukker