Avatar billede Jakobsminde Nybegynder
08. november 2011 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere se andre computere på nettet

Efter en tur til Kina, kan XP Pro maskinen ikke længere se de andre maskiner på lokalnettet.
Den tilslutter sig på nettet, henter en IP og kan gå på internettet.
Der er fysisk kontakt til de andre maskiner, idet jeg kan pinge dem.
Jeg har ikke kunnet finde nogle fejl?
Avatar billede micma18_ Nybegynder
08. november 2011 - 14:29 #1
NetBios navne er i det hele taget noget lort at administrere, og man bruger også DNS navne i nyere styresystemer i stedet for.

Du kan prøve at kører en "C:\Windows\System32\nbtstat.exe -R", og så vente og se om den opdaterer computer listen lidt efter lidt. Men der er ingen garantier for noget somhelst. Og i bedste fald skal du have en WINS server til at stå og styre den slags.

Bedst umiddelbare løsning er nok, at du manuelt går ind og mapper de net drev, på de maskiner, du nu skal bruge.

I explorens adresse felt indtastes bare \\computernavn

Og så højreklik og vælg Tilslut som netværks drev, på de delinger du ønsker.
Avatar billede Jakobsminde Nybegynder
08. november 2011 - 15:09 #2
Desværre kan jeg ikke komme til maskinen før i morgen.
Jeg har mappet både drev og printere med "net use", men den melder også fejl.
(Vist nok 55)
Der har aldrig før været problemer og de andre maskiner virker også fint.
Avatar billede Jakobsminde Nybegynder
09. november 2011 - 13:36 #3
Desværre gav ovenstående ikke resultat, og jeg ved stadig ikke hvad der var sket.
Tak for forslagene.

Tilgengæld fandt jeg en løsning der virkede: Brugen af Hosts.

127.0.0.1            localhost
xxx.xxx.xxx.xxx      Navn      (computerens IP og Netbios navn)

PS: Hosts. ligger i c:\windows\system32\drivers\etc - Tvangsindlæses under opstart.