Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 15:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gaming bærbar 2012: MSI vs Vision

Hej.

Jeg har brugt de sidste par måneder på at kigge efter en ny gaming bærbar.
Skal bruge den til SWTOR og Diablo3.

Jeg er noget frem til disse 2:
MSI GT780DX - 231NE
http://www.wupti.com/Produkter/420467_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite

Vision NB2795
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision

Nu er mit problem bare jeg har svært ved at vælge.
Sådan som jeg ser det får jeg lidt mere hardware for pengene med Vision. Men jeg har også bare dårligt erfaring med at købe fra danske firmaer, da min sidste bærbar havde defekte ram, og firmaet gik konkurs (Mybook).

Er der nogen der har en god grund til at vælge den ene frem for den anden?

Hvorfor bruger MSI bærbar VGA stik ?? og ikke DVI ??
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 15:20 #1
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 15:33 #2
Hvis det er til gaming, så er valget mellem de 2 nævnte maskiner ikke så svært.
I gaming gælder om at have et godt grafikkort, der kan afvikle spillene uden la og i en høj opløsning osv.
Her har MM maskinen et grafikkort i den allerbedste ende af class 1 grafikkortne og er ~23% bedre end det GtX 570 kort der er i MSI maskinen

MM maskinen har desuden også den langt bedre Core I7 på 4x2,4Ghz, hvor MSI kun har en 4x2,0Ghz cpu.

Hvorfor bruger MSI bærbar VGA stik ?? og ikke DVI ??
VGA er mere udbredt i reten af verden i forhold til DVI, vi i DK er f.eks mere til at det hele efterhånden helst skal være digital og her kommer DVI ind i billedet (MM-Vision)
VGA er analog signal.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 15:33 #3
Avatar billede debian_ Nybegynder
07. november 2011 - 15:39 #4
Du får noget mere ved at købe en vision maskine frem for MSI.
af erfarring med grafikkorte så får du en større "bang-for-the-buck" ved at købe ati/amd grafikkor frem for nvidia.

desuden af erfarring så bruger vision kvalitets hardware og har en flair for kvalitet, og er ikke "låst" af hardware brands som MSI er.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 15:45 #5
Tja, så kan jeg da roligt lægge et svar for mit indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 15:46 #6
Tak skal i have, tror også jeg går efter Vision.

Men hvad er det lige Geforce kan?
AMD HD6990 -> Nvidia GTX580m grafikkort    1499,-

ifølge testen virker gtx580m ikke bedre end 6990?
og 1500 kr. er da også en slags penge
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 16:57 #7
Hvor er det lige at du får det GTX580M kort fra og den pris forskel ?

Det grafikkort der er i MSI maskinen er jo et GTX 570M og det er ringere end Radeon HD6990 kortet.

Hvis du skal have en bærebar med et GTX 580M kort i DK, så skal du for det første være heldig at finde en side hvor de har sådan en og så er prisen nok også omkring de 18-20000 kr.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 17:01 #8
Ahhh, tror jeg har fundet ud af den linje:

Men hvad er det lige Geforce kan?
AMD HD6990 -> Nvidia GTX580m grafikkort    1499,-

Du kan under ingen omstændigheder sammenligne disse grafikkort, som KUN er til stationære maskiner.
Du skal være opmærksom på, at dem der sidder i bærebare har et M efter model nr.
Du kan ikke "bare" købe et andet løs grafikkort og putte i, nogle bærebare kan dog
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 17:14 #9
er med på at dem i bærbar hedder m ,
men hvorfor er gtx580m 1500 kr. dyrere end HD6990m?

ifølge dit link http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6990M.57308.0.html er det ikke bedre ?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 17:27 #10
Prisforskellen kan jeg ikke forklare, blot at GTX 580M kortet er et nyt og ikke særlig udbredt kort pt. og prisen falder som regel når der sælges mange af slagsen og så er det en lille smue bedre end Radeon 6990M kortet, men om det er 1500 kr. mere værd skal jeg ikke kunne sige :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 19:41 #11
Jeg holder mig til 6990m :) tak for hjælpen
Avatar billede Gydevang Nybegynder
08. november 2011 - 09:48 #12
Hej

Nu er medion ikke kendt for gaming, men har du set denne
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+X7813+(MD+97897)/30012964A1

Intel® Core™ i7-2670QM-processor, Original Windows®7 Home Premium, NVIDIA® GeForce® GTX560M DirectX® 11-grafikkort med 1.536 MB GDDR5-RAM og digital HDMI audio-/videoudgang, 640 GB harddisk, 12 GB RAM, 80 GB SSD, Blu-ray drev, USB 3.0

Det er da ret gode specs til 9000

gyde
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 10:05 #13
Medion er ikke lige mig, jeg vil gerne have kvalitet, og det kender medion bestemt ikke noget til.