Avatar billede Geeser Nybegynder
05. november 2011 - 10:36 Der er 11 kommentarer

Nas + Router Dyndns virker ikke Hjælp :´(

Hej Eksperten.dk

Jeg har et problem. Har erhvervet mig en Nas som jeg bruger til local netværk storage. Men jeg vil gerne kunne komme ind i UI (Nas programmet) + kunne få adgang til harddisken fra internettet.

Jeg har self. læst manuael igennem men den giver ingen mening for alm. dødelige. Har derefter googlet helt åndsvagt og ikke fundet en ordenlig guide. + Ez guide på min Nas suporter ikke routeren så kan ikke opsætte den nemme vej. det skal gøres manuelt det hele.

Jeg har prøvet med åbne en port 80 som jeg har læst noget om på routeren. men alt jeg gør fejler...

Er der en der kan evt. forklar med forståelige ord slavisk hvad man gør fra bunden af ? eller evt. bruge 10min på en aftalt tid, at suporte med fjernskrivebord. Da den hjælpende rare person jo får adgang til min router + nas opsætning og kan vise hvad man præcis skal gøre. så kan vi jo opsætte den i fællesskab...

Jeg har allerede en Dyndns bruger + sat det op så det skulle virke.

Grejet jeg har er.

Synology 211+
D-Link Dir 655
Windows / Mac pc

Håber der er en der kan hjælpe derude. Gætter jo på der mange der tit har sat en Nas op. Men når man er ny er altid svært :)
Avatar billede bdf Mester
05. november 2011 - 12:57 #1
Halløj :)

Du skal åbne port 5000, det er den port Synology bruger til deres administration udenfra :)
Hvis du stadig vil have hjælp "fjernskrivebord" er jeg klar Søndag det meste af dagen, har nemlig selv 3stk Synolgy NAS Servere (DS210J, DS1010+ & DS1511+) så du siger bare til hvis det ikke lykkes med port 5000 :)

M.v.h.
Avatar billede Geeser Nybegynder
05. november 2011 - 18:28 #2
Lyder sku godt. Prøver lige i morgen tidlig. Hvis det ikke løkkes hvor tidlig er du tilgængelig ? Tager nemlig hjemme fra senest kl 1230.  Kommer så først hjem igen efter en uges tid.  Ellers kan vi arranger en anden dag.
Avatar billede bdf Mester
05. november 2011 - 19:43 #3
Er klar mellem kl 9-10 :)
Bruger forresten Teamviewer til fjernskrivebord...

M.v.h.
Avatar billede Geeser Nybegynder
06. november 2011 - 09:41 #4
Har åbnet for port 5000 i min router til ip til nasén. det virker også nu at jeg kan skrive adressen på Nasén den dyndns jeg har. Det virkede ikke før :) og så :5000 til sidst har jeg hørt..

Men er jo stadig på local netvært ved ikke om det påvirker det. Prøvede sætte mit 3 modem til og åbne siden. Der kom den aldrig frem men mit 3 modem har heller ikke andet end 1 streg her der dårlig forbindelse måske derfor...

Når man har åbnet for port 5000 så der ikke andre ting man skal sætte op sikkerheds mæssigt ? har sat bloker IP til efter 5 forsøg i Nasén for undgå hacks...

Kunne du evt. prøve se om du kan bare komme til forsiden af min Nas. så ved jeg jo om det virker udefra..

retvig.dyndns.org:5000
Avatar billede Geeser Nybegynder
06. november 2011 - 09:43 #5
jo hvordan opretter jeg en Guest adgang som kan komme frem på det billede som er login. Så andre kan få adgang til den via internettet ? eller er det bare oprette en Guest bruger og ikke sætte adgangs kode på ?
Avatar billede Geeser Nybegynder
06. november 2011 - 09:52 #6
Kunne vel oprette en FTP server på den. Det er vel det man bruger hvis en gæst skal have adgang til filerne....

Har hørt noget om port 21 er skidt noget med folk fra udlandet der prøver få adgang til ens server... Hvad port skal jeg bruge til FTP server så ? og hvad port skal jeg åbne i routeren ? bare det samme tal som jeg skriver i Nasén som port
Avatar billede bdf Mester
06. november 2011 - 09:58 #7
Jeg får desværre ikke hul igennem.

Blokeringsfunktionen er en god ting at få sat op, har jeg også selv gjort :)

Tror ikke det er muligt at oprette et gæstelogin uden kode men måske heller ikke det smarteste at gøre :)  Så hellere en bruger for hver person du vil have der skal have adgang til din Synolgoy :)
Avatar billede bdf Mester
06. november 2011 - 10:01 #8
Vedr ftp så brug "Filebrowser" istedet, den funktion kan du bruge når du logger ind på din Synology :)
Avatar billede bdf Mester
06. november 2011 - 10:06 #9
Avatar billede Geeser Nybegynder
06. november 2011 - 10:09 #10
Øv så virker det nok ikke... Smider li mine Team Viewer oplysninger i privat besked så... Så må jeg nok ha hjælp alligevel :)
Avatar billede Geeser Nybegynder
09. november 2011 - 12:18 #11
ARHAHAHHAHAHAHHAH MUTHER FUCKA..... FUUUU FIBER NET....

Eller måske mig der er uvidne... DET VIIIIIRKER HAHAHAHA

Vil henvise til den tråd her  : http://www.eksperten.dk/spm/899597

Problemet er jeg har Fibernet. Der er der blokeret for port 5000

så derfor i routeren sæt public port til 5001 og local port til 5000.

Når så man skal ind på end Nas via internet skriver man 5001 efter adressen self.

Så Fuck dig fibernet for lukke port 5000. Ringede endda til Waoooo! de sagde alle porte var åbne, det jo så løgn. Men det virker Fedt :D