Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 08:51 Der er 12 kommentarer

Hjææælp! -ny bærbar med et problem :(((

Heeej

Jeg har netop modtaget min bærbar fra mm-vision, og valgte ikke og købe et styresystem da jeg har windows pro 64 som jeg fået via ingeniørhøjskolen. Problemet er at der ikke sker noget når jeg sætter cden med den brændte version af windows pro i eller når jeg har windows versionen på et usb..

Fejl meldingen lyder på:
*** JMicron JMC25X Gigabit Ethernet Conroller Version 1.0.9.0 ***
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Jeg tror den prøver at læse fra netkortet, og når jeg inde i BIOSen prøver at disable netkortet kan jeg ikke finde ud af hvor og hvordan...

Bærbar model: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900010&gruppe=PCnotevision

//Michael
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 09:04 #1
Du skal ind i bios og ændre din boot start rækkefølge.
Den står sikkert til at boote på netkortet som 1 valg.
Ret det til dvd drev, og harddisk som 2 valg og evt usb som nr 3.

Ps har du en garati for at en ny pc som du har der er kompatibael med XP?
Er du sikker på der findes brugbare drivere?
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 09:11 #2
Hej...

Problemet er at når jeg går ind i biosen og vil ændre række følgen er 1. TSSTcorp CDDVDW TS-L663F (hvilket burde være mit rom-driv)
Jeg skal kører windows 7 64 pro eftersom det var det jeg bad om da jeg bestilte computeren...

Jeg har nettet testet cden hvor jeg har brændt versionen af det windows ud på denne bærbar og når jeg startet den kommer der en opgraderings-menu, så cden virker.

hvordan disabler jeg det netkort ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. november 2011 - 09:21 #3
Problemet er nok at cd'en ikke er lavet så der kan bootes fra den.
Hvordan er den kopieret?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 09:22 #4
Hvorfor bruger du ikke den orginale cd?
En brændt cd kan selvom den starter sagtens indeholde fejl.
Har du brugt den på anden cd med susses?
Er der ridser eller snavs på cd?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2011 - 09:26 #5
susses = succes
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 09:31 #6
Ej hør nu her folkens...
Jeg har brugt det samme system på mine tidligere bærbare computere og det virker sgu...

http://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.aspx?ws=0689efe0-a372-e011-971f-0030487d8897&vsro=8&JSEnabled=1

Jeg har både brændt det ud som ISO og pakket det ud med winrar og lagt det på en anden disk, samme problem.

Og nej ingen ridser, har lige brændt det ud!
Og har brugt cden på den computer jeg sidder ved nu med succes!
Avatar billede buttwipe Juniormester
05. november 2011 - 09:35 #7
Rolig nu.
Vi havde jo ikke stillet spørgsmålene, hvis du havde givet os oplysningerne da du startede tråden.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
05. november 2011 - 09:43 #8
Jeg er skam helt rolig, men problemet her giver bare ingen mening :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2011 - 16:19 #9
Jeg har nettet testet cden hvor jeg har brændt versionen af det windows ud på denne bærbar og når jeg startet den kommer der en opgraderings-menu, så cden virker.

Jeg tror ikke den er brændt korrekt. At du kan starte den i Windows betyder ikke at bootsektoren er med.
Avatar billede dealviinde Nybegynder
06. november 2011 - 05:48 #10
>> The Dingo666

Jeg har oplevet det samme med min Zepto NOX A15. Det viste sig at vaere skidt i optikken paa drevet. Jeg rensede optikken med sprit og fnugfri vatpind, og tadaa! Saa koerer det bare. Og rolig nu kaere Dingo... Vi har vist alle proevet at vaere frustrerede over vores computer paa et eller andet tidskunkt i livet. Husk den gode tone. Vi er her for at hjaelpe hinanden.

P.S.

Hvad er det for en computer du har koebt?
Avatar billede dealviinde Nybegynder
06. november 2011 - 05:59 #11
Never mind... Det har du jo linket til i dit inlaeg.
Avatar billede The_Dingo666 Nybegynder
07. november 2011 - 07:53 #12
Hej allesammen!

Takker for jeres hjælp! - Jeg kontaktede American threads og wupti så fik jeg deaktiveret netværks kortet på den mest mærkelige måde, og cden kørte perfekt og windows var oppe :)

Meget mystisk problem, godt løst.