Avatar billede eht Nybegynder
04. november 2011 - 18:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man med Php undersøge om et bestemt program findes.

Kan man med Php (eller andet script) undersøge om et bestemt program findes på computeren,
f.eks. ved at aflæse om hvilket program en bestemt filtype er associeret med.

Eller ved at aflæse en værdi fra registreringsdatabasen (evt. fra HKey_Local_user).

Eller ved at checke om en bestemt fil findes.

Eller på en anden måde.

Det skal når den besøgende klikker på et link.
Hvis filtypen ikke er registreret, skal der redirectes til en anden side.
Hvis filtypen kendes, skal en bestemt fil downloades og åbnes.
Avatar billede danco Nybegynder
04. november 2011 - 23:41 #1
Det ville være smart hvis det kunne men også en potentiel KÆMPE sikkerheds risiko.
jeg mener bestemt ikke at det kan lade sig gøre. Og ihvertfald aldrig nogensinde gennem et serverside sprog.

Gennem PHP kan du sende en fil til download.
Avatar billede eht Nybegynder
05. november 2011 - 09:34 #2
Ok.
Nej jeg tænkte nok der kunne være begrænsninger.
Jeg tænker dog på hvordan flash fungerer.

Hvis man besøger en side, hvor der er brugt flash og ens computer ikke har installeret Adobe Flash Player, så bliver man mere eller mindre automatisk dirigeret til Adobes hjemmeside og får flash installeret, selvfølgelig med et par dialogbokse, hvor man skal acceptere, at det sker.

Men det der måske fordi, flash er så udbredt, at browserene tager højde for det.
Avatar billede danco Nybegynder
05. november 2011 - 16:33 #3
Flash bliver håndteret af din browser. Og heller ikke her sker noget automatisk, når du indsætter en flash block i din html definerer du jo netop hvad der skal ske hvis flash IKKE er tilgængelig.
Under alle omstændigheder så får du aldrig adgang til den lokale maskine gennem en browser.
Avatar billede eht Nybegynder
05. november 2011 - 17:01 #4
Ok. Tak for oplysningerne.
Skriv et svar.
Avatar billede danco Nybegynder
05. november 2011 - 17:41 #5
Et svar fra mig..
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2011 - 23:53 #6
Er der ikke på canirunit.com en kodestump der kan tjekke om du har mulighed for at spille spillet? Burde man så ikke også kunne gøre det med programmer?? Eller vil du have det i php?