Avatar billede Atif Nybegynder
03. november 2011 - 07:55 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Skærmen er sort

Hej
Jeg skulle tænde min bærbar pc. Men skærmen var fuldstændig sort. Jeg forsøgte at geninstallere WIN.XP, men forgæves.
Hvad kan jeg gøre?

MVH
Atif
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2011 - 08:07 #1
Det er svært at give et ordentligt bud da jo ingen kan gætte hvilken Bærbar "Navn Type" men start med at se om dette er løsningen?
Mystisk strøm-kneb vækker døde bærbare til live
http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 10:25 #2
Som poko1 skriver Navn/type osv.

Der ud over lyser de forskellige lamper selv om der ikke er billede på skærmen?

Har du prøvet at tilslutte en ekstern skærm, den kan typisk aktiveres ved at trykke på FN og en af F-tasterne, hvilken F-tast afhænger af PC mærke.
Måske kan du se noget der.
Avatar billede Atif Nybegynder
03. november 2011 - 10:58 #3
Hej og tak for svaret.
Der er strøm. Man kan tænde for den. Men, skærmen er fuldstændig sort. Bærebaren hedder ACER ASPIRE 5530G
VH
Atif
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 11:21 #4
ACER ASPIRE 5530G, så er skærmskift [FN]+[F5]
Har du  en ekstern skærm du kan tilslutte?
Hvis du har, så tilslut den.

Der er 3 muligheder
"den indbyggede skærm-Den eksterne skærm-og begge skærme samtidig"

Hold [FN] nede og tryk på [F5] en gang og vent i 3-5 sekunder.
Sker der noget, hvis ikke gør det samme en gang til
Sker der stadig ikke noget så prøv en tredie gang.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2011 - 11:27 #5
Har du overhovedet nogen Bios post meddelelser?
Avatar billede Atif Nybegynder
03. november 2011 - 12:46 #6
Har du overhovedet nogen Bios post meddelelser?
Hvad mener du?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. november 2011 - 12:54 #7
Tja når en Pc. starter står der som regel Tryk F2 eller Del for at entre bios setup eller F12 for at vælge start rækkefølge eller noget lignende?
03. november 2011 - 17:07 #8
... altså SLET IKKE NOGET SOM HELST PÅ SKÆRMEN helt fra PowerOn ???
Avatar billede Atif Nybegynder
03. november 2011 - 17:20 #9
nej, Slet ikke noget som helst på skærmen helt fra power on. Jeg har forsøgt med en anden skærm. Det hjælp ikke.
03. november 2011 - 17:34 #10
"Snakker" / arbejder PC'en iøvrigt under (forsøg på) opstart ? Alle 'lamper' / harddisk aktivetet ?

... prøv kraftigt sidelys mod skærmen, når den burde være igang. Kan du skimte noget tekst/grafik ?
Avatar billede Atif Nybegynder
04. november 2011 - 07:44 #11
Hej
Det hjælp desværre ikke med kraftigt lys. andre løsninger? Hvad med hardware?
04. november 2011 - 08:01 #12
"Snakker" / arbejder PC'en iøvrigt under (forsøg på) opstart ? Alle 'lamper' / harddisk aktivetet ?

Det ER jo et HARDWARE problem ...
Avatar billede Atif Nybegynder
04. november 2011 - 08:59 #13
Hvad tænker du på?
Hvad med , hvis man har brugt en styresystem(Win. xp) som den blev brugt også i forvejen på ande pc? Kan den gøre at skærmen bliver pludselig sort? Hvad ved jeg?
04. november 2011 - 09:21 #14
Gentager:
"Snakker" / arbejder PC'en iøvrigt under (forsøg på) opstart ? Alle 'lamper' / harddisk aktivetet ?
Eller er den helt' død' ???
---
... altså SLET IKKE NOGET SOM HELST PÅ SKÆRMEN helt fra PowerOn ???
Så har det jo ikke en dyt med evt. styresystem at gøre ...
Avatar billede Atif Nybegynder
04. november 2011 - 14:09 #15
Hvad så? Hvad kan jeg gøre? Smide den ud????
04. november 2011 - 14:13 #16
Du har stadig ikke svaret/kommenteret #14 ???
Avatar billede Atif Nybegynder
04. november 2011 - 14:25 #17
altså SLET IKKE NOGET SOM HELST PÅ SKÆRMEN helt fra PowerOn ???
Nej, Det er da ikke noget. Fuldstændig sort og blank.
04. november 2011 - 14:37 #18
Snakker/arbejder den på Harddisken ? noget som helst 'lamper' der bimler og bamler ???
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2011 - 14:39 #19
Din grafikchip er afgået ved døden!! jeg kender ikke den model men med mindre chippen er sat i sokkel så er der intet at gøre
Avatar billede Atif Nybegynder
05. november 2011 - 17:41 #20
Grafikchip? Hvad koster sådan en grafikchip til en bærbare, ACER ASPIRE 5530G? Kan man skifte den ud?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. november 2011 - 17:53 #21
Så vidt jeg kan se på YOU TUBE kan du ikke.det er godt nok en 5520G men det er sikkert det samme
http://www.youtube.com/watch?v=by4yJ4fpJig&feature=related
Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 14:36 #22
ok. Dvs. at bærbare er dømt til døden....
Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 15:07 #23
i orden. Jeg tror at poko1 og karise_larry
karise_larry deler point. 30 point til hver.
06. november 2011 - 15:24 #24
Ping...

R.I.P. ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2011 - 15:33 #25
Du deler bare med dig selv :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2011 - 17:43 #26
Så havde jeg fandme taget point:-(
Avatar billede Atif Nybegynder
06. november 2011 - 19:49 #27
Jeg tror at point gik til karise_larry. Næste gang få du det.