Avatar billede multo Nybegynder
04. august 2001 - 12:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan man flytte en harddisk med system fra en computer til en anden

Jeg vil helst undgå at starte helt forfra kan det lade sig gøre at flytte en harddisk fra en type maskine over til en anden uden at skulle starte helt forfra???
Avatar billede bbs Nybegynder
04. august 2001 - 12:52 #1
Ja ..
Husk at sætte harddisken som Primary Master!
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
04. august 2001 - 12:53 #2
nemlig
rabenskralden
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 12:54 #3
Der kan være nogle parametre på den anden maskine der ikke passer, så helt så glat går det nok ikke.
Avatar billede multo Nybegynder
04. august 2001 - 12:55 #4
Det sige er der er en chance for at den booter selvom det er et helt andet motherboard???
Avatar billede nephilim Nybegynder
04. august 2001 - 12:55 #5
hvad mener du med type?? fra en pc til en mac?
Avatar billede bbs Nybegynder
04. august 2001 - 12:56 #6
Ja, det gør den!
Avatar billede nephilim Nybegynder
04. august 2001 - 12:57 #7
du kan måske få lidt problemer med drivere fra det det gamle motherboard, men det kan jo ikke være anderledes
Avatar billede multo Nybegynder
04. august 2001 - 12:57 #8
Nej det er fra pc til pc bare en ny computer (den gamle er sløv og langsom)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 12:59 #9
Der kan jo ikke ske alverden ved at prøve, duer det, er det fint, duer det ikke, så hedder det tilpasning.
Avatar billede nephilim Nybegynder
04. august 2001 - 12:59 #10
og hvis det er til en athlon maskine, hvor budkort driverne skal installeres på en helt frisk windows installation, kan du måske godt ende med en comp der er en smule ustabil.
Avatar billede nephilim Nybegynder
04. august 2001 - 13:00 #11
nej jeg siger også prøv, det kan jo ikke gå helt galt
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 13:15 #12
Jamen, så er vi jo nogle stykker der er enige!
Avatar billede maf01 Nybegynder
04. august 2001 - 13:36 #13
Multo><<

Jeg har gjort dette tusind gange, og det er ikke noget problem ENgang i mellem skal den selvfølge lig have installeret nogle drivere til det nye bundkort, men det gør du bare,
Velvidende at driverne fra det gamle stadig ligger i dit windows bibliotek,

Men så længe at du ikke har en ustabil pc, er det ikke noget problem og når det kommer dertil ( hvis, ) kan du jo til den tid, geninstallere dit styresystem.

Jeg ved ikke hvad du kører på MEn hvis du køre win2000 får du endda den mulighed at gemme dit styresystem helt oveni det gamle, uden at skulle formattere, , så der ikke ligger rester fra det gamle bundkort, HAVE fun
Avatar billede multo Nybegynder
04. august 2001 - 21:18 #14
Jamen jeg kører win 2000 dvs at jeg bare skal installere det igen??? oven i det gamle
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 21:45 #15
Kører det ikke kan du vælge en reparation af win2k!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 21:47 #16
Der er ingen grund til at geninstallere, prøv først med reppen.

Går det så helt galt, så kan du gribe til en geninstallering!