Avatar billede Jonaslt Nybegynder
02. november 2011 - 20:45 Der er 5 kommentarer

Hardware upgrades

Hej eksperten.
Jeg ville lige høre om der ikke er nogen der har en god hjemmeside til at købe ting til sin stationær computer? + hvad skal jeg være opmærksom på?

+

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvor meget man egentlig kan overclock sin computer? kan man gøre det så meget man vil hvis man bare har et godt køler system?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. november 2011 - 21:40 #1
proshop.dk, komplett.dk og bj-trading.dk (Du kan søge efter hw på edbpriser.dk, følgende plejer og dukke op, men det er dem jeg handler under når det er (Dog oftest Proshop)

OC af pc har ikke de helt store grænser eller jo, du skal jo kunne køle det ordentligt, men hvis du køber et ASUS bundkort så følger der et godt OC værktøj med som gør det automatisk og som skulle være helt vildt godt, jeg har dog ikke afprøvet selv, da min i7-860 virker fint for mig (:

Men hvilket hw har du nu og hvad vil du opgradere? og hvad er max pris så kan vi evt hjælpe lidt på vej :)
Avatar billede Jonaslt Nybegynder
02. november 2011 - 22:12 #2
Tja jeg har sådan en gammel hp pavilion m8000 model m8192.sc -a.
Så har egentlig tænkt mig at installere windows 7 64 bit på den først.
Derefter købe 8 gb ram.
Og der efter ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved den :=)
Jeg kan ikke lige sige prisen på hvad jeg vil give for dette project.
Men det er også mest bare for at "øve" sig :)
altså lære lidt om computer og hvad der er i den, hvordan man sætter nye hardware i den og sådan.

Jeg har også over vejet at købe et nyt grafik kort med ved ikke helt?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. november 2011 - 12:18 #3
#2 Siden det er en HP så vil jeg oplyse dig om at det kan være du ikke kan skifte graffikkort eller andre dele på den.

Har selv haft en HP og jeg tænkte os i sin tid at skifte graffikkort var intet problem, men jeg endte med og købe en hel ny pc.. jeg siger ikke at din ikke kan opgraderes, men du skal lige tjekke ud på HPs side hvad der står mm før du gør det..

Jeg vil os påpege at du kan lægge ud med en budget pc hvor du giver 3000 kr så får du en hel maskine evt se her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200

Jeg er selv mest til intel cpuer, men følgende er en billig start pc som du så selv skal samle og den har et graffikkort som ikke er så gammelt igen.. men husk på det er budget! så du skal ikke tro den kan hamle op med alt ;)
Avatar billede Jonaslt Nybegynder
03. november 2011 - 12:37 #4
hvordan finder man ud af om man kan upgradere sin computer?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. november 2011 - 19:06 #5
#4 på HP's hjemmeside, men synes ikke jeg kan finde noget om graffikkort kon de andre komponenter: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00874306.pdf

link til siden med din pc (model navn)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?product=3562198&cc=dk&dlc=da&lc=da&jumpid=reg_r1002_dkda