Avatar billede mabruus Nybegynder
02. november 2011 - 18:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan finde trådløs netværk, men ikke komme på.

Hej alle.

Jeg er lige flyttet i lejlighed hvor jeg har købt en D-link router, så jeg kan få trådløs netværk over det hele.

Jeg har sat den op med den CD som var med og når jeg så søger efter trådløse netværk kan jeg godt finde det netværk jeg har oprettet. Når jeg forsøger at oprette forbindelse skal jeg selvfølgelig indtaste kode. Når jeg så taster den kode jeg har sat på, så siger den jeg ikke kan oprette forbindelse. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der er galt.

Åbner jeg netværk- og delingscenter, så kan jeg gå ind under "administere trådløse netværk". Hvis jeg opretter mit trådløse netværk der, så kommer de ret rødt kryds der hvor man normal kan se signalet når man finder trådløse netværk.

Håber der er en der kan hjælpe, for det sgu træls at sidde med ledning når nu man har købt router
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2011 - 18:40 #1
Lige en hurtig.
Har du sat kryptering i routeren til f.eks WPA2, så skal den også stå til WPA2 under "administere trådløse netværk" - Egenskaber og gå i faneblad Sikkerhed
Altså kryptering skal være ens begge steder
Avatar billede mabruus Nybegynder
02. november 2011 - 19:44 #2
Det er der tjek på :)

Problemet er, når mit netværk ligger inde under "administre trådløse netværk", så er der et kryds over netværket.

Det hver gang jeg skal forsøge at indtaste kode, så siger den det ikke er den rette kode og det er det 100 for at fået et notesblokdokument på skrivebordet hvor koden netop står
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2011 - 20:09 #3
Du laver vel ikke en copy/paste fra det notesblok ?
Det bedste ER at taste koden manuelt ind, da der derved undgåes at der f.eks er et mellemrum i starten af koden osv.

Når du siger rødt kryds, så er dit wifi netkort vel ikke blevet deaktiveret ?
Nogle pc`er, har en knap foran til at slukke med, andre er via FN tasten og andre igen er der en knap/touch ovenover tastaturet
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 07:52 #4
den dumme

har du i routeren været inde i wireless og lave et navn og kode
det er jo det den spørger efter

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2011 - 09:00 #5
var det løsningen
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2011 - 12:42 #6
Ok, skal man bare smide svar for sine indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2011 - 13:37 #7
ja hvis han gider lukke sine spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mabruus

det er jo derfor
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2012 - 07:40 #8
Hmm?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2012 - 08:13 #9
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2012 - 10:37 #10
??? - giver det korrekte svar løsninger - næ, blot at den der lægger et svar får point