Avatar billede arihbach Nybegynder
02. november 2011 - 14:51 Der er 8 kommentarer

3G WiFi Router

Hej,

Jeg gik glad ud og købte en 3G router til min dongle fra "3".
Jeg valgte en NeatGear MBRN3000. Det viser sig dog at den ikke understøter min HUAWEI E372 fra "3". Efter lidt frem og tilbage med NetGear, som har været meget hjælpsome og hurtige til at svare, kan de ikke garantere for at min dongle vil virke. Jeg har ikke ville pakke den ud og prøve for så at smide 800SEK ud. Jeg vil have garanti for at det virker jo.

Mit spørgesmål er så, er der nogen som kender en router til en 3G dongle HUAWEI E372 som virker?`
Håber på snarlig hjælp!
Venligst,
Ari
02. november 2011 - 15:06 #1
det svar kunne jeg også godt bruge
Avatar billede thov Forsker
02. november 2011 - 15:14 #2
Avatar billede arihbach Nybegynder
02. november 2011 - 15:22 #3
har haft kigget på den, må en tur forbi elgiganten på vej hjem. skal nok give jer status om den skulle kunne funke.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
02. november 2011 - 15:24 #4
Det står ofte på producenternes website under firmware - altså hvilke usb modem routeren understøtter.
Avatar billede thov Forsker
02. november 2011 - 15:32 #5
Ja, man skal se sig for :-)
Jeg dummede mig også først med en ubrugelig ZyXel 3G router, men min nuværende Aztech funker med to forskellige dongler.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2011 - 15:37 #6
der kommer firmware opdateringer løbende - du kan sætte dig ned og vente på at E372 kommer med.
Ellers returner den - 800sek er også alt for meget
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=806437
du kan få den op til 150kr billigere i dk.
Avatar billede hotchpot Nybegynder
10. juni 2012 - 15:17 #7
Kæmpede lige i week-enden med samme problem da jeg havde fået en e372 fra 3.dk og glædede mig til at der her på Drejø skulle komme speed på netværket.
Jeg har et netværk med en Edimax 3G 6200N router. Med e372 donglen tilsluttet skete der ingenting.
Gik så ind i opsætning af router ip:192.168.2.1
Lad være med at vælge forudindstillede værdier med teleselskab eller land.
I APN skriv bredband.tre.dk
Access skal være: *99#
Genstart router og det virker.
Sikkert også på mange andre 3g routere, men denne har jeg haft i 1 år og den virker fortræffeligt hele huset rundt ialt 170m2.
Avatar billede hotchpot Nybegynder
10. juni 2012 - 15:18 #8
nb denne router koster kun 300,-!