Avatar billede ReneDahl Praktikant
31. oktober 2011 - 22:26 Der er 2 kommentarer

Skriv til en bestemt bruger med et site med x antal brugere. Men hvordan?

Hej :)

Jeg sidder og laver et site. Hvor forskellige brugere kan logge ind.
Men jeg har lavet en indbakke.  Hvor mails skal havne i når  man skriver til vedkommende.

til det formål lavede jeg et tabel hvor mailsne kommer i,  og mailsne bliver sorteret via et ID, Men det ID  er med i en inner join som referer til id'et i min bruger tabel.

kort sagt hvis tallet er 1 i indbakke tabellen, så får den første bruger en mail. hvis hvis det er 2, så det anden anden bruger. osv.

Eks.

2 textboxe og en knap.  man klikker på knappen og beskeden bliver sendt til den bruger man er inde på.

Men problemet er her jeg ikke ved hvordan man programmer resten? nogle der har nogle forslag eller ideer? :)
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2011 - 22:43 #1
"resten" er meget bredt. Kan du ikke sige hvad du mangler?

Kært barn har mange navne ... og det kan gøres på ligeså mange måder.

Du må også gerne lige komme med information om dit nuværende setup, alt information hvad der eventuelt kunne være nyttigt for os at vide som skal svare på dit spørgsmål, så vi ikke kommer til at lave ting som du allerede har eller som du ønsker at bygge videre på.

Ting du kan lære meget af, er at hente et open source projekt og se hvordan de har lavet sådanne ting. Eventuelt et forum, da der næsten altid er en form for besked system der.

my 2 cents.
Avatar billede ReneDahl Praktikant
01. november 2011 - 01:07 #2
jeg har fået det løst :)