Avatar billede Essendrup Nybegynder
31. oktober 2011 - 17:59 Der er 18 kommentarer

Dell bærbar kan ikke starte uden at lader er i.

Hej

Min Dell bærebar kan ikke starte uden der er lader i..
Batteriet er fuldt opladet og det er ikke ret gammel..
Lige så snart man tager laderen ud går computeren ud..?

Nogen der har en løsning på det.:?

Mvh Essendrup
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 18:09 #1
Prøv at fjerne 220V og batteri
Tryk herefter nogle gange på startknappen a ca. 10 sek.

Mont. batteri osv. igen og se om den ikke vil starte nu og køre på batteriet UDEN 220V laderen sat i.
Avatar billede Essendrup Nybegynder
31. oktober 2011 - 18:17 #2
Det var et godt bud.. Men det hjælper desværre ikke..!
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 18:27 #3
OK, fjern 220V og ud med batteriet igen, og find et viskelæder - det bruger du til at rengøre kontakterne på hhv. batteri og den bærebare.

Sæt det hele sammen igen og start op, gå i Bios og lav en "load default settings" eller kan hedde "load optimized settings"
som regel kan dette gøres i bios, ved at trykke på F9 først og derefter på F10 - sig Y(ja) til at gemme og den genstarte maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 18:32 #4
Hvor længe har du haft problmet?
Har du forsøgt en systemgendannelse til før problemet opstod?
Har du opdateret pc's hardware. Tænker specielt på bios
Avatar billede Essendrup Nybegynder
31. oktober 2011 - 19:50 #5
Hmm.. Det funger heller ikke.. har prøvet begge dele både viskelæder og bios.. Desværre.. Kan det være en fordel at reinstaller windows.. Har nemlig overvejet det lidt.. Det er efterhånden en ældre computer og den har aldrig været reinstalleret..
Avatar billede Essendrup Nybegynder
31. oktober 2011 - 19:52 #6
Til 220661. Nej det kom lige pludselig her den anden dag.. Ellers har den kørt uden problemer og den kunne køre længe på batteriet.. Jeg har ikke opdateret pc´ens hardware.. Hvordan gør man lige det..?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2011 - 19:59 #7
Jeg troede måske du havde opdateret bios, og det var derfor der var gået ged i den.
Hvis ikke systemgendannelse kunne klare det, kunne man måske køre en repatation af sin Windows installation, hvis du har en cd til det?
Husk dog at tage backup af dine personlige ting først.
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2011 - 21:18 #8
Prøv at køre en scanning af defekte filer osv.

Tryk på start
gå i kør
skriv: sfc /scannow (husk mellemrum mellem c og /) - tryk ok.

Ellers kan vi kigge på den reinstall som du hentyder til i#5 - det kan tillige give den lidt af hastigheden tilbage :-)
Det kan sikkert gøres via den indbyggede Dell recovery partition - som tilgåes i opstarten af computeren og der samtidig trykkes på Ctrl + F11
MEN husk at tage alt back-up ud først, da alt som regel slettes ifm. med en recovery.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
25. april 2012 - 14:12 #9
Hej.

Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell.

Ved hjælp dette nedenstående link, kan du køre en online diagnosering af diverse dele i dit system: http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?&docid=266616

Dette kan evt. hjælpe dig til at finde fejlen, så den kan rettes.

Du er også meget velkommen til at sende mig en mail med dit servicetag, så vil jeg naturligvis kigge nærmere på sagen. Jeg ønsker ikke dit tag offentlig gjort her på sitet, da der her er tale om følsomme oplysninger.

Svaret skal jeg naturligvis nok give dig her i tråden, såfremt du ønsker det.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh.

Karina Hansen
Dell
Mail: CSMB_ExecutiveEscalation_EMEA_Nordics@Dell.com
Avatar billede pretttyfly Praktikant
25. april 2012 - 14:26 #10
off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede haverslev Novice
25. april 2012 - 17:39 #11
off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede pretttyfly Praktikant
25. april 2012 - 18:47 #12
Groft og barnligt sprog. Slettet.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede haverslev Novice
26. april 2012 - 10:04 #13
Tja, du er hermed anmeldt
Avatar billede pretttyfly Praktikant
26. april 2012 - 10:07 #14
off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede haverslev Novice
26. april 2012 - 10:15 #15
off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede DellLytter Nybegynder
27. april 2012 - 10:15 #16
Hej

Jeg vil blot pointere, at jeg/vi udelukkende er her for at hjælpe folk med uløste problemer.

Evt. løsning vil for så vidt muligt altid blive postet herinde, men grunden til at jeg beder om servicetag pr. mail, er at dette er følsomme oplysninger. Det bør derfor aldrig blive opgivet på et åbent forum.

Udfra servicetag kan jeg se præcis hvad systemet indeholder, og på den måde bedst muligt komme med et løsningsforslag.

Meningen har aldrig været at skabe en diskussion, og jeg er da ked af at høre, at du har den holdning til Dell's support.

Jeg vil ikke kommentere mere på denne diskussion, dette er kun ment som en forklaring på min tilstedeværelse på dette forum.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Twitter @DellLyssnar & @Delllytter
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. april 2012 - 10:38 #17
off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede haverslev Novice
27. april 2012 - 10:40 #18
Off topic

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares