Avatar billede jetpet88 Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsæt oprettelses dato i Word

Hej.

Jeg er i gang med at lave en skabelon i word, hvor jeg skal bruge en oprettelsesdato. Det skal være sådan at når man gemmer den så er det den dato man gemmer som bliver oprettelsesdatoen i det nye dokument. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette ??
Avatar billede jkrons Professor
28. oktober 2011 - 11:48 #1
Kig på Indsæt - Felt - CreateDate.

I nyere versioner Fanebladet Indsæt - Knappen Hurtige dele - Felt - CreateDate.

Alternativt samme vej til feltet SaveDate, hvis det tjener dit formål bedre.
Avatar billede jetpet88 Nybegynder
31. oktober 2011 - 08:52 #2
Virker CreateDate så på den måde at når man gemmer dokumentet under eks et nyt navn at CreateDate ændre sig?? Eller skal jeg så bruge SaveDate.? Det er for at man skal kunne gå tilbage til en fil og sige at den er lavet den 28 okt.2011. Sådan at du om 3 år kan gå ind og se hvilken dato det er lavet..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. november 2011 - 23:27 #3
Ja, CreateDate ændrer sig til dags dato, når man gemmer under et nyt navn, da man derved opretter et nyt dokument. Når først et dokument er oprettet, fastholds CreateDate-datoen.

SaveDate ændres hver gang man gemmer. Hvis jeg f.eks. åbner et dokument, skrive et tegn, sletter tegnet og gemmer, er SaveDate ændret, selv om dokumentets indhold reelt ikke er anderledes.
Avatar billede jetpet88 Nybegynder
08. november 2011 - 10:31 #4
Okay.. Tak for hjælpen