Avatar billede kenz_aps Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PSU tilstrækkelig?

Er 850w PSU ikke mere end rigeligt til 2x gtx560 (de skal overclockes), en 4,5ghz overclocked i5 2500k, std blæsere, 1 hdd og 1 ssd, samt 1600mhz ram?
Avatar billede Spench88 Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:28 #1
den burde sagtens kunne klare det, ellers er der noget der der suger alt for meget strøm i forhold til  hvad det skal ^^
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:34 #2
Men det er lidt det. en 1000w er overkill, men vil stadig gerne sikre mig at jeg kun skal investere i en PSU, uden at skulle spekulere på strømkrav?
Avatar billede Blueeyez Mester
28. oktober 2011 - 11:38 #3
#2 Et godt råd er hvis du i forvejen har en PSU på ca 700W og så købe en watt måler, har selv en fra Harald Nyborg til 70 kr, virker helt fint, har selv en 650W i min pc, men min pc bruger kun knapt 100W..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 11:52 #4
Brug altid en PSU calculator hvis du er i tvivl om hvorvidt den PSU som du overvejer at købe er kraftig nok.

http://www.corsair.com/learn_n_explore/

Du trykker blot på Power Supply Finder og indtaster dit hardware, husk at sætte kryds i spørgefelterne  omkring hvilket af dit HW som du har overclocket.

Men, jeg kan fortælle dig at jeg også sidder med 2xgtx560 samt i2500k, og det hele køre problemfrit på en Corsair 850W. Dog ved jeg ikke om det er tilstrækkeligt til at levere nok watt med et overclock/ekstremt overclock, men det kan PSU calculatoren give dig svar på.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. oktober 2011 - 12:05 #5
Jeg gik lidt i forevejen og indtastede dit system, dog havde de ikke GTX 560 som valgmulighed så jeg indtastede GTX 580 istedet, blot for at være på den sikre side.

Den anbefaler Corsair HX1000. Det er en af de absolut bedste PSU'er på markedet, 80+ silver certificeret og modulær, om det er overkill eller ej skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil på det kraftigeste anbefale dig at du køber den alligevel, på den måde behøver du heller ikke bekymre dig om at løbe tør for watt under load med et ekstremt overclock. Så, ofre de par hundrede kroner ekstra som den koster og køb den.

http://www.dustinhome.dk/corsair-hx-1000w-atx12v-22-eps12v/product/5010133779

Dog vil jeg ikke anbefale dig Corsairs AX serie, da deres første produktion havde problemer med ekstremt Coilwhine (skal ikke kunne sige om det er blevet rettet) men jeg har selv haft en HX1000 og der er en klasse PSU.
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 18:10 #6
tommelfingerregel for "high end" dvs. et hidsigt gaming setup:
CPU: 100W/stk...ikke /core
grafikkort: 100w/stk
øvrige komponeneter i normalt system ram, diske etc.: under 100W
case modderens 5-10 blinkende lygter og blæsere: under 100w
masser af ekstra diske og drev...betyder sjældent alverden
for en almindelig husholdnings PC, kun det halve af ovennævnte.

Regn derfor med at din rig med de nævnte specs trækker max ca. 400W - antageligt mindre

vejledende minimumskapacitet for PSU hvis man ønsker bedst mulige stabilitet:  Ca. 1,5 gange hvad tommelfingerregelen siger,
dvs. i dit tilfælde anbefales 600W eller derover.

Så du har rigeligt m. juice
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
28. oktober 2011 - 22:13 #7
Jeg har brugt diverse tests, bla. corsair, der anbefaler en 750w psu. Jeg køber dog en 850w 80+ certified bronze fra cooler master silent pro serien, det burde være tilstrækkeligt. Det var alle sammen gode svar. tak for hjælpen.