Avatar billede ralle2k Nybegynder
09. januar 2000 - 01:14 Der er 10 kommentarer

SMS afsender

Findes der et prog. der kan sende sms'er uden at gå på nettet
Avatar billede driis Nybegynder
09. januar 2000 - 02:01 #1
Man kan naturligvis ikke sende en SMS uden at sende den videre til noget, så PC'en skal som minimum være koblet op til et netværk af en eller anden slags, som kan sende SMS'en videre - f.eks. Internet.

Hvis du mener om der findes et program, der kan sende en SMS, uden at man åbner en browser, men via en Internetforbindelse, så findes det sikkert - ellers kan det laves. Du kan også sende SMS via email - bare send til tlf.nr@udbyder.dk - eksempelvis, hvis du vil sende en SMS til en Sonofon telefon med nummeret 21222324, sender du bare en email til 21222324@note.sonofon.dk

/driis
Avatar billede retep Nybegynder
09. januar 2000 - 03:13 #2
Sonofon har et program på deres hjemmeside, hvor man ikke ringer op til internettet, men direkte til deres server... Måske var det noget?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2000 - 09:38 #3
Ja og det virker fortrindelig, men er ikke så hurtigt, som når man bruger http://www.besked.dk. Jeg har lavet en special version af denne side, som jeg har ligende på min PC'er. Når jeg så skal sende en SMs besked. Så lukker jeg blot den Side op. Indtaster beskeden og sender. Først der går maskinen så på Nettet, og 1 2 3 så er det på plads, og du kan lukke forbindelsen igen. Når du bruger Sonofons program, ringer du til mobiltakst.
Avatar billede retep Nybegynder
09. januar 2000 - 12:06 #4
Driis>> Jeg har prøvet at sende en SMS ved at sende til <mobil-nr>@note.sonofon.dk, men fik beskeden tilbage :-(

Skal man sende til det teleselskab, som modtageren abonnerer ved?
Avatar billede retep Nybegynder
09. januar 2000 - 12:08 #5
I så fald er det da ikke særlig smart, da man skal til at finde ud af hvilken udbyder alle ens mobilkontakter har...

Eller hvad?
Avatar billede driis Nybegynder
09. januar 2000 - 12:17 #6
Ja, hvis man sender via email, skal man kende udbyderen af mobil-nummeret... Jeg ved ikke om der er en "universal-udbyder", man kan bruge?
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. januar 2000 - 12:46 #7
Og, hvis du f.eks. er delphi programmør kan du via Delphi Super Page downloade et sharevare komponent du kan bruge til at lave dit eget program.

Komponenten er lavet af en dansker der hedder Martin Djærnes.

sjensen
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2000 - 15:04 #8
Den ultimative løsning, er den som jeg har angivet. Den fylder ikke meget og er hurtigt, også får man svar med det samme hvordan SMS er blevet afleveret til telefonen.
Avatar billede maria Nybegynder
09. januar 2000 - 20:36 #9
Jeg har et lille program(219kb) fra Teledk mobil, det er nemt at bruge og det eneste man behøver er et modem og så dette lille smarte program der fungerer næsten som mobilen

Maria
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2000 - 22:50 #10
Ok min løsning fylder 39,7 KB og ekspederes til lokal/Internettakst og ikke til mobiltakst, som det sker  hvis man bruger disse små programmer til formålet. Jeg har selv prøvet det fra Sonofon, men det er ikke nær værd gang meddelelsen går igennem. Det gør den med  de løsning, som jeg har beskrevet ovenfor.