Avatar billede kaffegrums Nybegynder
27. oktober 2011 - 15:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scalering af indhold

Hejsa,

Jeg er ved at hjælpe en fra klassen med at lave et par ændringer til hans web-portfolio, men er stødt på et problem.

Han har lavet dette site: http://www.hahnart.dk

Men han vil gerne have indholdet til at scalere ned, så man ikke behøver at scrolle på computere med en lav opløsning..

Er der nogen forslag til hvordan man kan scalere page content ned, så det hele kan ses uden man behøver scrolle?

På forhånd tak

Kasper
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2011 - 16:05 #1
<ole>

Nej, det er noget, man designer sig ud af. Et webdesign bør udføres, så det kan vises på de skærmtyper, man sigter efter. Det er ikke noget, man kan kode sig ud af bagefter. I den forbindelse er en skærmbredde på 1024 det, man somregel designer til - og det klarer siden jo fint.

Der er værre problemer med designet. Hvis jeg står på en side, skal jeg enten scrolle helt ned i bunden for at navigere til en anden side. Alternativt kan jeg klikke på logoet for at komme til 'menusiden' (forsiden).

Det er ikke en hensigtsmæssig arkitektur, som det nok var bedre at koncentrere sig om  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede kaffegrums Nybegynder
25. januar 2012 - 10:38 #2
tak