Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
26. oktober 2011 - 09:09 Der er 4 kommentarer

Printer indstillinger forsvundet

Hej Eksperten.

Jeg har fået ny computer, og i den sammenhæng vil jeg gerne overføre printerindstillingerne fra min gamle computer til den nye.

Indstillingerne er lidt specielle, da de får printeren til at folde og bukke, hæfte osv. Så vil meget gerne ha dem igen.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak
Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
26. oktober 2011 - 09:13 #1
Eller printerindstillingerne er ikke "forsvundet" Jeg skal bare ha dem flyttet.. Men kan ik finde dem på den gamle computer ! :S
Avatar billede teknik Juniormester
26. oktober 2011 - 10:03 #2
disse engelske linier kunne måske hjælpe dig.

Microsoft provide a tool to back up and restore your printers.  It's intended for server migrations, but it work fine for workstations too.

latest version of Printmig is 3.1 and is available for downaload at: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9B9F2925-CBC9-44DA-B2C9-FFDBC46B0B17

more details abailable from:
http://www.microsoft.com/printserver

It backs up all your printers, settings, and drivers into a .cab archive, and allows restore from the cab file on a different machine.

...har ikke selv testet, men det lyder som en seriøs mulighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 12:26 #3
#2 Det lyder smart teknik. Men kravet er vel at den nye pc kører helt samme system som den gamle ikke?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2011 - 12:56 #4
Nævnte program har desværre kun kompatibilitet op til og med Windows Server 2003 - d.v.s. kører du, eller skal du migrere til Windows vista eller nyere, vil programmet ikke virke.

Der findes omvendt noget print migration tool til Windows 7, men om det kan hente indstillinger i ældre versioner af Windows ved jeg ikke.

Er det ikke lige så let at lave screenshot af alle indstillingsvinduer, og så begynde forfra?