Avatar billede jacobbach Nybegynder
25. oktober 2011 - 22:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Repeater / Fra trådløst ned på boks uden wifi

Hej Eksperter!

Jeg har en tv-boks, herhjemme jeg gerne vil have internet på - boksen har stik, men ikke wi-fi.

Jeg orker ikke alle de stik gennem huset, så er der ikke en måde hvorpå jeg (selvfølgelig med et produkt) kan få internet på boksen?

Jeg tænkte evt. noget med en repeater, der kan fange mit trådløse net, og sende det via kabel ned i boksen?

Opsætningen ville være som følge:

Min trådløse router --> smider signal TRÅDLØST til

Min repeater eller hvad nu produkt i foreslår --> som smider signal kablet til

Min tv-boks :)

Mvh. Jacob
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. oktober 2011 - 23:33 #1
Avatar billede moddi100 Seniormester
25. oktober 2011 - 23:54 #2
Avatar billede jacobbach Nybegynder
26. oktober 2011 - 08:40 #3
Jeg kan desværre ikke anvende løsningen over elnettet :(

Er det muligt at gøre det med sådan en her: d-link dwl-g700ap?
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. oktober 2011 - 11:25 #4
#3
Nej et access point kan ikke klare denne opgave.

Jeg vil anbefale dig at finde en trådløs router der har repeater funktion, f.eks:
NETGEAR Wireless-N Router WNR2000

Alternativt kan man på mange routere udskifte opsætningen(firmware), med DD-WRT firmware
Avatar billede jacobbach Nybegynder
26. oktober 2011 - 12:30 #5
Jeg har: Sling Media SL150  som burde køre over elnettet - men når jeg bruger
dem kører de meget ustabilt? Nogle forslag?
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. oktober 2011 - 13:28 #6
Min erfaring er ikke særlig god med det der over el nettet.
Syntes også det kører meget ustabilt, og svinger meget i hastigheden. Tror der er mange forstyrrelser alt efter hvad der kører på samme fase osv.