Avatar billede anderslund78 Praktikant
25. oktober 2011 - 21:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PC hyler en gang ved opstart

I går aftes døde min pc pludseligt mens den kørte. Jeg har ikke ændret på den - hverkent hardware eller software. Nu hyler den en lang gang ca tre sekunder ved opstart og der er ingen forbindelse til skærmen. Jeg har prøvet at skifte batteriet på bundkortet, tjekket alle kabler, køleren til CPUen kører fint, har prøvet at skifte rundt mellem de fire 1 gigabyte ram blokke jeg har.

Jeg er lidt blank på hvad der kan være galt - hvad siger I?
Avatar billede mbsnet Nybegynder
26. oktober 2011 - 01:11 #1
Har lige oplevet en lignende situation. Det var bundkortet som var stået af (mærket GigaByte). Du må afprøve al din hardware individuelt. Forsøg med anden cpu, og sæt evt din cpu på et andet bundkort. Men hyletonen indikerer hardwarefejl generelt, så afprøv al din hardware, hvis du ikke kan få den til at starte op, ved at afmontere al "unødigt" hardware såsom harddisk, cd osv...

//mbs
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2011 - 07:43 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2011 - 12:33 #4
Hvis dit bundkort har onboard grafik, så udtag det externe og se om den starter op uden den lange biplyd.
Prøv dog først at kontrollere at kortet har strømkablet monteret rigtigt i soklen.
Avatar billede milter Ekspert
26. oktober 2011 - 12:40 #5
#0.

Hvis du med "hyl" mener en beeplyd som under en normal opstart, så trækker jeg #2 tilbage.
Avatar billede anderslund78 Praktikant
26. oktober 2011 - 17:01 #6
Det er et Gigabyte Gigabyte iP965 DS3 bundkort, som er fem år gammelt. Jeg har prøve at at udskifte rammene, da jeg har 4 x 1 gigabyte siddende i. Kan de bare godt alle stå af på en gang - er det ikke lidt unormalt?

Det ene hyl, som den siger ved opstart, minder om det normale hyl - måske en anelse længere. Jeg kan ikke finde noget om det alle de steder jeg har kigge efter Bios alert beeps.

Jeg vil prøve at tage mit GFX af og lade onboard GFXet kørt og se om det kan være mit GFX, som er stået af.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2011 - 08:20 #7
svar funktionen her på siden er KUN til lukning af spørgsmål

hvis am lægger et svar vil spørgsmålet stå som til lukning i oversigten og det er vel ikke det i vil opnå - der vil så ikke komme ret mange ind og se på det

lyt godt efter de beeb lyde - de giver en godt tegn på hvad det er
Avatar billede anderslund78 Praktikant
27. oktober 2011 - 19:52 #8
Jeg har nu prøvet at tage grafikkortet af men der der ikke et onboard gfx så jeg er lidt blank på hvad jeg nu skal gøre.

Den siger kun en biplyd når jeg starter den op. Alle blæsere kører fint. Der går dog lige to sekunder før blæseren til cpu går igang.

Når den kun siger et bip på ca to sekunder - hvad kan det så være?
Avatar billede anderslund78 Praktikant
27. oktober 2011 - 19:53 #9
Jeg ligger ikke inde med andet hardware til at teste det desværre
Avatar billede anderslund78 Praktikant
27. oktober 2011 - 21:42 #10
Lige et til spørgmål - når jeg hiver dvi kablet ud af pcen så er samsung skærmen stadig helt sort uden nogen besked om at den mangler input fra kabel - plejer dette ikke at være standard. Kan det være skærmen der er stået af?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 07:58 #11
tre lange beeb er keyboard der ikke virker

det komme jo an på hvoardan din bios er lavet om der skal komme advarsler op -

m.v.h
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. oktober 2011 - 09:32 #12
Avatar billede anderslund78 Praktikant
28. oktober 2011 - 10:57 #13
Er der nogen der ved hvilken Bios sådan et Gigabyte iP965 DS3 kører med?
Ud fra det link så tyder det på at det er rammene der er røget.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 11:44 #14
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2456#ov

under downloads

F14

0.64 MB

det er den nyeste

hvis du ikke lige ved hvad din version hedder kan du bruge cpuz til det

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

m.v.h
Avatar billede cyberspace Nybegynder
31. oktober 2011 - 09:16 #15
du kan evt. hente programmet memtest og teste  om dine ram er ok eller defekte
http://www.memtest86.com/ (klik herunder på Free download)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2011 - 09:47 #16
det står i link 3

man tjekker ALTID ram før windows er startet op
Avatar billede anderslund78 Praktikant
22. april 2012 - 15:00 #17
Grafikkortet var røget