Avatar billede orbit Nybegynder
04. august 2001 - 00:41 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kopiere tekst fra Word

Jeg foretrækker at bruge Works 4,5 tekstbehandling, men har også Word på computeren. Primært for let at kunne udveksle filer med andre.

Kan nogen fortælle mig hvorfor man ikke kan kopiere en tekst fra Word til Works - jo man kan godt nok, men teksten indsættes som et \"billede\" som man ikke kan redigere i?

Jeg er godt klar over at Word kan gemme hele filen i Works-format, så problemet er ikke stort. Det undrer mig bare?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:07 #1
Ctrl+A kopierer og i destination trykker du Ctrl+V
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:09 #2
Du kan også hente den lagrede Works-fil med Word, det kræver at du har installeret filteret fra din CD med Officepakken.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:10 #3
Du kan prøve om du i Word kan åbne filen ved at vælge filformatet for Works!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 01:13 #4
Sorry, jeg må være træt, ser først nu at det skulle være den anden vej;o(
Avatar billede johs_j Novice
04. august 2001 - 19:21 #5
Det lyder mærkeligt. Jeg kan nemlig godt kopiere tekst fra Word2000 til Works 4,5. Der kan gå lidt kuk i tabulatorer og tabeller, men normal tekst virker fint.
Avatar billede scandinav Nybegynder
06. august 2001 - 03:25 #6
1.Marker teksten =>ctrl+c og velg hvor du så vill \"paste\" den =>ctrl+v

2.Gem din fil som .rtf => åbne den i valgfrit tekstbehandlings program
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
06. august 2001 - 11:28 #7
Jeg har ikke Works ved hånden, men hvis problemet er, at Works ikke genkender Clipboard-formatet fra Word som tekst, kunne løsningen være, at klistre teksten in i f.eks. notebook, og så klippe den ud igen inden den klistes in i Works.
Avatar billede orbit Nybegynder
06. august 2001 - 13:02 #8
Til Johs. J.: - Ja, det lyder mærkeligt, for jeg har netop Word2000 og Works 4,5 på computeren. Problemet optrådte i øvrigt også med Word95 som den nye version lige har afløst.

Til Michael Prehn: - Ja, notebook-metoden kender jeg godt og har også brugt den. Men det er jo lidt en omvej at gå.

Generelt - det er ikke noget der generer mig, men mærkeligt er det nu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 13:11 #9
Har Works ikke filtre til andre fil-formater i lighed Word?
Avatar billede orbit Nybegynder
06. august 2001 - 13:52 #10
Jo - der er ingen problemer med at hente tekster i form af hele filer fra Word ind i Works - og heller ikke fra Works ind i Word.

Men hvis jeg kopierer et tekstafsnit i en Word-fil og vil flytte det over i en Works-fil, så indsættes tekstafsnittet som et stykke grafik, et \"billede\", som man ikke kan redigere i.

Derimod kan man sagtens kopiere et tekstafsnit fra Works til Word.

Men som sagt - det er ikke et problem. Det undrer mig bare!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 13:55 #11
Ok, så det er ikke det store problem  udover at Works ikke kan klare en Paste direkte fra Word!
Avatar billede orbit Nybegynder
17. august 2001 - 19:17 #12
Jeg er ikke blevet klogere af at spørge - og I er vist heller ikke blevet det af at svare. Men I får mine points for ulejligheden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2001 - 20:10 #13
Takker for pointene ;o)