Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2001 - 00:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program konvertering

Jeg kører i øjeblikket med Windows 98 (efter at have
dropped ME) men vil gerne prøve Linux.
Mit problem er mine kostbare ordbøger. Findes der et
konverteringsprogram - eller hvad det hedder - som gør
det muligt at bruge windows programmer i Linux ?
gotfred
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2001 - 00:35 #1
du kan bruge wine
det er en windows emulator så kan du køre windows inde i linux
har ikke selv prøvet det men ved det findes
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. august 2001 - 00:39 #2
Du kan ikke køre windows \'inde\' i LINUX med wine.

wine er en emulator så du kan køre mange programmer under linux ved hjælp af wine.

LuF
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2001 - 01:19 #3
undskyld dårlig formulering, victor har ret :)
Avatar billede mortenpj Nybegynder
04. august 2001 - 09:35 #4
Bemærk dog: mange programmer... altså absolut ikke alle windowsprogrammer.... iøvrigt er det ikke altid lige nemt at få det til at fungere (nogen der har link til nem/god instruktion i brugen af wine?)
Af andre muligheder skal nævnes WMWare og Win4lin som dog begge skal købes...
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2001 - 22:06 #5
Der findes en meget stor dansk ordbog til linuz, der udvikles hele tiden af sslug. Du bør kikke på sslug\'s hjemmesider, hvir du også kan hente flere gode og gratis bøger om hvordan du kommer i gang.
se på http://www.sslug.dk og www.sslug.dk/linuxbog. Ordlisten beskrives også her.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede seider Nybegynder
19. august 2001 - 17:01 #6
prøv med wine, hvis det ikke funker derunder, så er der ikke så meget at gøre, jeg kan forstå at du køre med 98, så der burde være en chance for at wine virker.

hvis det ikke hjælper skal der rigtigt meget til for at få det til at funke, men du kan jo altid prøv at få leverandøre til at investere i borlands developer suit til linux, så han kan konvertere ordbogen til linux.

ellers er der nok ikke noget at gøre.

www.fotx.net/seider
Avatar billede mortenpj Nybegynder
19. august 2001 - 18:25 #7
Med WMware kan du installere w98 i et linux bibliotek... og kan således køre w98 og programmer hertil i et almindeligt (linux) X-vindue!