Avatar billede Brian Nybegynder
25. oktober 2011 - 09:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere se NAS i netværket

Kan lige pludselig ikke se vores NAS i netværket på den ene PC.

Kører med windoms 7. Åbner windows stifinder, og klikker på netværk nederst til venstre. Så kan jeg se alle andre computere i netværket, og har også altid kunnet se NAS´en. Men nu fremgår den ikke længere af listen. På alle andre computere er der ingen problemer. Jeg har genstartet både computer, NAS og Routeren.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede olekaare Juniormester
25. oktober 2011 - 09:52 #1
Du opgiver alt for få oplysninger om din NAS. Anvender du en statisk eller dynamisk adresse og har du forsøgt at pinge enheden ?
Avatar billede Brian Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:37 #2
Det er ikke mig selv der har sat netværk og NAS op, så er ikke klar over om det er statisk eller dynamisk. Har ikke meget inde i det.

Jeg kan dog få adgang til NAS´ens adm. side ved at indtaste dens IP adresse...
Avatar billede Brian Nybegynder
25. oktober 2011 - 10:43 #3
Hvis jeg går ind på admin. siden, kan jeg se at jeg kan vælge imellem følgende network modes Static og DHCP Client. Den står på det sidste.
Avatar billede olekaare Juniormester
25. oktober 2011 - 16:47 #4
Hvis den står på DHCP er det givet en dynamisk adresse din NAS bliver tildelt.

Hvordan med din Router, har du der været inde og se om din NAS der fremtræder på WLAN og/eller Client listen listen? Der vil du kunne se hvilken IP adresse din NAS har været tildelt og efterfølgende kan du prøve at pinge den ved at gå ind i din kommandoprompt (søg den under start) og skriv så feks
"ping 10.0.0.6" eller hvad nu adressen hedder. Der kan du så se, om der tabes såkaldte pakker ved eksekveringen.

Har du i øvrigt forsøgt at få kontakt med harddisken via USB ?

Men indrømmet det kan være svært at takle, hvis du ikke har større begreb om, hvordan tingene er skruet sammen, Har du ikke en ven, der kan hjælpe ? Held og lykke
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. oktober 2011 - 11:17 #5
Hvis du kan komme ind på NAS boksen via den computer som ikke automatisk finder NAS'en, så bare tilføj den som et netværksdrev:

Start>Computer>Tilknyt Netværksdrev,
I "Mappe" skriver du ip adressen på din nas boks, f.eks. 192.168.1.20 efter fulgt af den første delte mappes navn sådan:
\\192.168.1.20\share

Drev er ligegyldigt det er bare hvad du selv fortrækker.
Avatar billede Brian Nybegynder
26. oktober 2011 - 12:00 #6
Jeg har hele aftnen i går forsøgt at finde fejlen, med hjælp fra en it-kyndig via msn.

Her er lige lidt mere info:
Jeg kan se alle de andre computere i netværket, dog ikke NAS´en.
Hvis jeg dobbelklikker på en af de andre computere, skriver den:
"Der kan ikke opnås adgang til \\Computernavn"
"Kontroller, om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med netværker. Klik på Diagnosticer for at forsøge at identificere og løse netværksproblemer" Fejlkode: 0x80070035 Netværksstien blev ikke fundet.

Windows netværksdiagnosticering finder ingen fejl.

Hvis jeg gør det fra en af de andre computere som virker som de skal, får jeg et login vindue frem. Så fejlen ligger bestemt på den ene computer. Vi har tjekket at TCP/IP NetBios Helper er slået til. Har prøvet at deaktivere IPv6
Avatar billede Brian Nybegynder
26. oktober 2011 - 14:18 #7
Har også lige prøvet at afinstallere Norton, uden succes...

Kan det på nogen måde være fejl i netværkskortet, eller hvad kan det være??
Avatar billede Brian Nybegynder
05. december 2011 - 09:10 #8
Det lykkedes aldrig at få det op at køre, selvom jeg har haft en tekniker ude at kigge på det. Løsningen blev at geninstallere windows...