25. oktober 2011 - 09:43Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke længere se NAS i netværket
Kan lige pludselig ikke se vores NAS i netværket på den ene PC.
Kører med windoms 7. Åbner windows stifinder, og klikker på netværk nederst til venstre. Så kan jeg se alle andre computere i netværket, og har også altid kunnet se NAS´en. Men nu fremgår den ikke længere af listen. På alle andre computere er der ingen problemer. Jeg har genstartet både computer, NAS og Routeren.
Hvis den står på DHCP er det givet en dynamisk adresse din NAS bliver tildelt.
Hvordan med din Router, har du der været inde og se om din NAS der fremtræder på WLAN og/eller Client listen listen? Der vil du kunne se hvilken IP adresse din NAS har været tildelt og efterfølgende kan du prøve at pinge den ved at gå ind i din kommandoprompt (søg den under start) og skriv så feks "ping 10.0.0.6" eller hvad nu adressen hedder. Der kan du så se, om der tabes såkaldte pakker ved eksekveringen.
Har du i øvrigt forsøgt at få kontakt med harddisken via USB ?
Men indrømmet det kan være svært at takle, hvis du ikke har større begreb om, hvordan tingene er skruet sammen, Har du ikke en ven, der kan hjælpe ? Held og lykke
Hvis du kan komme ind på NAS boksen via den computer som ikke automatisk finder NAS'en, så bare tilføj den som et netværksdrev:
Start>Computer>Tilknyt Netværksdrev, I "Mappe" skriver du ip adressen på din nas boks, f.eks. 192.168.1.20 efter fulgt af den første delte mappes navn sådan: \\192.168.1.20\share
Drev er ligegyldigt det er bare hvad du selv fortrækker.
Jeg har hele aftnen i går forsøgt at finde fejlen, med hjælp fra en it-kyndig via msn.
Her er lige lidt mere info: Jeg kan se alle de andre computere i netværket, dog ikke NAS´en. Hvis jeg dobbelklikker på en af de andre computere, skriver den: "Der kan ikke opnås adgang til \\Computernavn" "Kontroller, om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med netværker. Klik på Diagnosticer for at forsøge at identificere og løse netværksproblemer" Fejlkode: 0x80070035 Netværksstien blev ikke fundet.
Windows netværksdiagnosticering finder ingen fejl.
Hvis jeg gør det fra en af de andre computere som virker som de skal, får jeg et login vindue frem. Så fejlen ligger bestemt på den ene computer. Vi har tjekket at TCP/IP NetBios Helper er slået til. Har prøvet at deaktivere IPv6
Det lykkedes aldrig at få det op at køre, selvom jeg har haft en tekniker ude at kigge på det. Løsningen blev at geninstallere windows...
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.