Avatar billede lborkdk Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

popup og udskriv knap

Hej eksperten.dk :)

Jeg er i gang med en hjemmeside hvor folk kan bestille en tid til noget og så logger jeg ind på min admin side og kan se en liste over dem der har bestilt tid det vil sige en tabel hvor der står ordre nr og navn på den der har bestil en tid og så skal jeg kunne trykke på en knap som gør at den åbner et popup vindue med en i forvejen lavet skabelon hvor den smider de forskellige data ind fra databasen og så skal der være en print knap så jeg kan printe det ud på et a4 ark :)

Så ville jeg bare høre om der var en af jer kloge hoveder der kunne forklare mig hvordan man laver sådan en popup boks det kan laves i eller om der er en ef jer der måske har en bedere ide til min side :)

Det skal ju helst være så enkelt og flot som muligt :)

Mange tak :)
Avatar billede lborkdk Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:48 #1
Bare for at i ikke lige leder efter en print knap til mig så har jeg fundet en :)

<input type="button"
  onClick="window.print()"
  value="Print"/>
24. oktober 2011 - 19:13 #2
Hvor langt er du selv kommet? (Du søger vel hjælp til selvhjælp?)  Har du en fungerende side hvor folk kan bestille tid og hvorfra de indførte data gemmes i database tabeller?  Og har du en fungerende admin side hvor data hentes fra databasen og formatteres i tabellen? Og har du allerede udarbejdet hvordan dataerne skal formatteres i popuppen?  Spledes at det kun er selve popup funktionen du søger?  I så fald lad os se lidt kode, såsom create script for database tabellerne og php script for admin sidens database kald og formattering af den nævnte tabel.  Ellers fortæl os hvor du er og hvor du er gået i stå.
Avatar billede lborkdk Nybegynder
24. oktober 2011 - 20:21 #3
Mange tak for hjælpen men har fundet ud af det :)

function mypopup()
{
    bestilpopup = window.open("bestilpopup.php", "Bestilling", "scrollbars=1,width=1050,height=950");
    bestilpopup.moveTo(0, 0);
}

Nu mangler jeg bare en slaks ordresbekraftelse i html eller php eller noget lignende :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 20:26 #4
<ole>

Nu har du benzindækslet - så mangler du bare at bygge resten af din Ferrari. Det ville være lidt mere realistisk, hvis du først læser nogle tutorials, artikler og/eller bøger om webkode

/mvh
</bole>
Avatar billede lborkdk Nybegynder
24. oktober 2011 - 20:31 #5
Jeg troede at dette var en side hvor man kunne få hjælp ikke blive nedgjort fordi der er noget man ikke har så meget forstand på!
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 21:03 #6
Der er ingen, der nedgør dig. Tværtimod, så ligger det jo i min kommentar, at jeg har fuld tillid til, du er i stand til at kunne sætte dig ind i de grundlæggende principper for webkode.

Eksperten er et site, hvor man kan få hjælp til selvhjælp. Det kræver, man først gør en indsats for at lære det mest grundlæggende
25. oktober 2011 - 22:27 #7
Iborkdk, du fortalte, at du er i gang med en hjemmeside, men at du mangler en popup box.  I #3 fortalte du så, at du selv havde fundet ud af det.  Så du skulle vel lukke spørgsmålet ved selv at oprette og acceptere et svar.

I #3 fortalte du også om det næste du skal i gang med, en ordrebekræftelses funktion.  Held og lykke dermed.  Når du selv har været godt i gang, hvis du går i stå, så opret spørgsmål hvor du beskriver hvad du vil opnå, hvor langt du selv er kommet, og så meget dokumentation som muligt om problemet, så som den kode du anvender, hvad du forventede, hvad du får, fejlmeldinger, o.s.v.  Hvis jeg ser det og det er noget jeg mener jeg kan hjælpe med, så kommer der nok, til den tid, et indlæg fra mig.

Summa summarum: Lukker du tråden, efter at du, efter egen sigende, selv har besvaret det direkte spørgsmål?
Avatar billede lborkdk Nybegynder
29. oktober 2011 - 15:52 #8
Lukker