Avatar billede nirvclub Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke dele mappe med "ALLE"

Hej

Jeg kører med Windows 7 Home Premium med SP1.

Det er en forholdsvis ny installation hvor jeg har en default arbejdsgruppe på netværket der hedder WORKGROUP.

Jeg vil gerne dele en mappe med "ALLE" (Everyone) således at jeg kan få adgang til den på min WDTV Live enhed. Når jeg markerer mappen og trykker Del Med får jeg kun "Avanceret deling" menuen. Der har tidlige været en menu til at vælge hvem jeg vil dele med.

Under Avanceret har jeg prøvet at dele mappen, men jeg kan kun dele med min workgroup og "NFC" (som er navnet på min PC). Under Avanceret Deling og Tilladelser står der godt nok at den er delt med "ALLE" men det er den altså ikke.

Det underlige er, at jeg har en anden mappe som er delt med "ALLE" (ifølge Explorer) og den kan jeg også sagtens få adgang til i WDTV enheden.

Jeg har prøvet stort set alting under Netværksindstillingerne men det virker som om at der intet er at gøre for at få den menu frem hvor man kan vælge hvilke brugere man vil dele mappen med??

Det er iøvrigt min iTunes musikmappe jeg vil dele. Jeg har også prøvet at oprette en ny mappe på c:\ men jeg får stadig kun samme Dele menu.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. oktober 2011 - 19:37 #1
Har du kigget på NTFS rettighederne på mappen?

1. Højreklik på mappen og vælg Egenskaber
2. Vælg fanebladet Sikkerhed.
3. TIlknyt de brugere og/eller grupper som du vil give adgang til mappen og sæt adgangsniveau. I dit tilfælde skal du tilføje gruppen ALLE og evt. give fuld adgang.
Avatar billede nirvclub Nybegynder
24. oktober 2011 - 22:12 #2
@kgkg - tak for dit svar.

Problemet er at jeg slet ikke har en "ALLE" gruppe når jeg kigger under Sikkerhed. Jeg har følgende grupper:

SYSTEM
NFC (navnet på min PC)
Home Users
Administratorer
WMPNetworkSvc
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. oktober 2011 - 23:11 #3
Nej du har ikke gruppen ALLE, da det jo er den du skal tilføje ;-)

Gør følgende:

1. Klik på Rediger... knappen (for at åbne Egenskaber for mappenavn dialogboksen)
2. Klik på tilføj knappen (for at åbneTilladelser for mappenavn dialogboksen).
3. I feltet: Skriv objektnavnet, der skal vælges, skriver du alle og klikker på OK knappen.
4. Du er nu tilbage til Tilladelser for mappenavn dialogboksen. Men gruppen alle er nu med i listen.
5. Klik på Alle gruppen i listen og vælg hvilke tilladelser som du vil give ALLE gruppen. Du vil højst sansynligt give fuld kontrol.
6. Klik på OK knappen i alle dialogbokse for at acceptere de ændringer som du har lavet.

PS. Og husk lige at ændringer i NTFS rettigheder gøres på eget ansvar.
Avatar billede nirvclub Nybegynder
25. oktober 2011 - 20:34 #4
@kgkg: Tak! Det ser ud til at virke nu :)
Avatar billede larsen11 Nybegynder
18. april 2012 - 18:20 #5
Har selv fundet ud af det.
Jeg skulle endnu længere ind og skrive ALLE til mappen.
Men tak for forsøget.