Avatar billede lhchjo Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:19 Der er 8 kommentarer

Optage på tv

Der står i min brugsanvisning til mit tv at jeg skal bruge en High Speed Menory Key - læsehastighed 20 mb/s skrivehastighed 6mb/s.
hvad er det for noget? og hvor køber jeg det? Billigt?
Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2011 - 18:32 #1
Det er en usb-nøgle du kan læse fra med mindst 20mb/s og skrive til med mindst 6mb/s:
http://bit.ly/qFNGZM
Avatar billede lhchjo Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:42 #2
Tak - det var det eneste jeg godt kunne regne ud...når jeg kigger på dit link er der 162 forsk med 1000 fors tal hvilken skal jeg bruge?
Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2011 - 18:47 #3
Du skal bruge den der har plads nok til det du skal optage.
Der må du lige se nærmere i manualen.
Avatar billede lhchjo Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:58 #4
I manualen står som jeg skrev i starten at jeg som minimum skal have 20 MB og MB:Jeg ved bare ikke hvad det er og hvordan en sådan ser ud
Avatar billede store-morten Ekspert
24. oktober 2011 - 19:47 #5
USB recording.

Altså muligheden for at TV'et kan optage udsendelser på en tilsluttet USB enhed. Benytte de tunere som apparatet allerede har, til at optage digitalt tv fra egen antenne eller fra digitalt kabel-tv. Også HD-optagelser.

Flere af Panasonics nye TV kommer med USB recording, men flere fabrikanter er på vej. Samsung omtalte funktionen på CES udstillingen i januar, og Grundig fortalte om det tilbage i september på IFA udstillingen. Andre fabrikanter pusler med samme, Sony, LG og Philips har dog ingen aktuelle modeller endnu.

Her beskriver Grundig hvordan det virker i deres modeller, nuværende som kommende:

"Alt hvad der behøves på Grundig TV er et USB-stick eller en USB-harddisk. Sæt USB-stikket ind og optag programmet som vises netop nu. Eller brug den elektroniske programguide EPG for senere optagelse. Den brugervenlige menu guider dig gennem funktionerne. Enkle tastetryk med kun én fjernbetjening, og TV-fjernbetjeningen styrer hele processen."

"Med Timeshift-funktionen kan man pause programmet i indtil 10 minutter, akkurat nok til at hente en kop kaffe eller holde en lille pause."

"Der findes ingen begrænsninger i størrelse på det tilkoblede USB-memory stik eller harddisken, og systemet kan optage både i HD-opløsning og standardopløsning. Optagekapaciteten er ca 8 minutter pr Gigabyte (GB) i HD og nærmere 30 minutter pr GB i SD (Standard opløsning)", slutter Grundig deres beskrivelse.

En ulempe ved USB Recording kan være, at TV'et ikke har nok tunere til at optage ét program, mens man ser et andet. Så funktionen kan nok ikke helt erstatte settop bokse og recordere endnu.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3718&zoneid=3

Altså kik nærmere i manualen ;-) hvad dit TV kan.
Avatar billede lhchjo Nybegynder
24. oktober 2011 - 22:02 #6
Tak. Mit tv kan
pause live
optage mens jeg ser et program
programerere fra tv guide
Optage tv ser det på com.

Jeg ved stadig væk bare ikke hvad det er jeg skal købe for det???
En high speed memory key læse 20 mb og skrive 6 mb? jeg aner ikke hvad det er????
Avatar billede store-morten Ekspert
24. oktober 2011 - 22:13 #7
En high speed memory key læse 20 mb og skrive 6 mb?

En USB hukommelses nøgle, til at gemme data på.
For at kunne læse og skrive film kræves det at den er hurtig.
Hvilket ikke er et krav til alm. data.
Avatar billede store-morten Ekspert
24. oktober 2011 - 22:22 #8