Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
23. oktober 2011 - 13:46 Der er 3 kommentarer

Bærbar computer lydindgang

Hej..

Jeg prøver at sætte mine høretelefoner til min bærbare computer. Normalt plejer den at komme med meddelsen "Et jackstik er tilsluttet" eller lignende. Når jeg gør det nu kommer meddelsen ikke, og lyden kommer både i høretelefoner og i computerens højtalere. Er det noget man kan gøre noget ved?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2011 - 14:39 #1
Jeg gætter på at du har Realtek på computeren (nærmest standard)

Hvis det er kan dette måske være løsningen.
På Vista / win7
Åben kontrolpanel
Vælg Hardware og Lyd
Hvis det er Realtek, burde der ligge et ikon der hedder
Realtek HD  Audio-konfiguration.

Tryk på ikonet.
Der kommer en side med instillinger

Øverst til højre er der et link "Apparat, avancerede indstillinger" - og et mappe ikon.
De to burde være selvforklarende, så prøv dem først.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 14:58 #2
Avatar billede Vammelsvin1 Nybegynder
23. oktober 2011 - 16:09 #3
Hej... Tak for hjælpen. Det er et realtek. Det fungerer bare stadigvæk ikke:( Kan det være at der er sket en skade på mit lydkort? Altså at den ikke kan "fornemme" at jeg har sat et jack stik i? Altså der er lyd i begge...