Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
22. oktober 2011 - 14:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Wordpress

Hej

Jeg er igang med en opgave, hvor jeg har lavet et Wordpress tema.
Her idag, da jeg så ville ind på min wp-admin side, får jeg følgende fejlmeddelelse:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/skougaard.com/skougaard.com/httpd.www/wp-content/themes/skougaard/functions.php:14) in /customers/skougaard.com/skougaard.com/httpd.www/wp-includes/pluggable.php on line 934

Normalt får jeg et kontrolpanel frem.

Jeg kan umiddelbart godt se, at der må være en fejl i de 2 filer der henvises til, men da jeg ikke har ændret noget i nogle filer fra igår til idag, kan jeg ikke forstå hvad der skulle være gået galt.

Jeg håber meget, at der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen tirsdag.

Ps. Wordpress er forholdsvis nyt for mig.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
22. oktober 2011 - 15:44 #1
Hej Louise.

Der kan være flere forskellige forklaringer på det her problem og det har ikke nødvendigvis noget med WordPress at gøre.

Det kan være der er en blank linje før din PHP-kode begynder, hvilket beskrives som whitespace og altså er noget din browser ser som indhold der skal udskrives.

En anden løsning kan være at skrive dette i toppen af dit dokument
ob_start();
og dette i slutningen
ob_end_flush();

Dette sørger for at der ikke bliver sendt noget til din browser, før webserveren er færdig med at køre scriptet.

Du kan også være kommet til at gemme dokumentet i et format med BOM. Det har jeg i hvert fald fanget mig selv i mange gange, og det frembringer nemlig præcis den her fejl.

Hvis ingen af de her forslag virker, så er vi nødt til at kunne kigge igennem dine filer, før vi kan hjælpe dig yderligere.

Håber det hjælper. ;)

Mere info?

http://php.net/manual/en/function.ob-start.php

Hvordan kan jeg vise jer mine filer?

http://pastebin.com/
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
22. oktober 2011 - 16:28 #2
Tak for svaret.

Min wp-config fil ser således ud
- ved domæne, brugernavn og kode har jeg mine egne data.

<?php
/**
* The base configurations of the WordPress.
*
* This file has the following configurations: MySQL settings, Table Prefix,
* Secret Keys, WordPress Language, and ABSPATH. You can find more information
* by visiting {@link http://codex.wordpress.org/Editing_wp-config.php Editing
* wp-config.php} Codex page. You can get the MySQL settings from your web host.
*
* This file is used by the wp-config.php creation script during the
* installation. You don't have to use the web site, you can just copy this file
* to "wp-config.php" and fill in the values.
*
* @package WordPress
*/

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'database');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'brugernavn');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'kode');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

/** Database Charset to use in creating database tables. */
define('DB_CHARSET', 'utf8');

/** The Database Collate type. Don't change this if in doubt. */
define('DB_COLLATE', '');

/**#@+
* Authentication Unique Keys and Salts.
*
* Change these to different unique phrases!
* You can generate these using the {@link https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/ WordPress.org secret-key service}
* You can change these at any point in time to invalidate all existing cookies. This will force all users to have to log in again.
*
* @since 2.6.0
*/
define('AUTH_KEY',        'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_KEY',  'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_KEY',    'put your unique phrase here');
define('NONCE_KEY',        'put your unique phrase here');
define('AUTH_SALT',        'put your unique phrase here');
define('SECURE_AUTH_SALT', 'put your unique phrase here');
define('LOGGED_IN_SALT',  'put your unique phrase here');
define('NONCE_SALT',      'put your unique phrase here');

/**#@-*/

/**
* WordPress Database Table prefix.
*
* You can have multiple installations in one database if you give each a unique
* prefix. Only numbers, letters, and underscores please!
*/
$table_prefix  = 'wp_';

/**
* WordPress Localized Language, defaults to English.
*
* Change this to localize WordPress. A corresponding MO file for the chosen
* language must be installed to wp-content/languages. For example, install
* de_DE.mo to wp-content/languages and set WPLANG to 'de_DE' to enable German
* language support.
*/
define ('WPLANG', 'da_DK');

/**
* For developers: WordPress debugging mode.
*
* Change this to true to enable the display of notices during development.
* It is strongly recommended that plugin and theme developers use WP_DEBUG
* in their development environments.
*/
define('WP_DEBUG', false);

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

/** Absolute path to the WordPress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
    define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');

/** Sets up WordPress vars and included files. */
require_once(ABSPATH . 'wp-settings.php');

Denne fil er downloadet fra http://da.wordpress.org/
Det eneste jeg har ændret er mit domæne, brugernavn og kode.

Kan det være en fejl at php ikke afsluttes i bunden med ?> ?

Inden jeg foretager mig noget, vil jeg høre, om der er nogle filer jeg ikke må slette eller ændre i, som kan medføre at indholdet i siderne (altså det indhold jeg har skrevet inde i kontrolpanelet) bliver slettet?

Jeg er nervøs for at miste mit indhold lige inden eksamen.

Det underlige er at indtil igår har jeg "kun" haft fejl når jeg har foretaget ændringer i kontrolpanelet (eks. ændringer på en side) og trykket opdater, så er siden blevet blank og jeg har skulle genloade.
Nu er fejlen så, som sagt, blevet til at jeg ikke kan få kontrolpanelet frem og siden bliver blank med den meddelelse jeg skrev i første indlæg.
Avatar billede moddi100 Seniormester
22. oktober 2011 - 18:21 #3
Som #1 siger har du et mellemrum i starten af en af dine filer. Ifølge den fejlmeddelelse du selv skriver er det at finde i filen
wp-content/themes/skougaard/functions.php

Prøv derfor at kopiere indholdet af denne fil ind på http://pastebin.com og send os et link hertil. Altså ikke noget med at kopiere det hele herind på eksperten.
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
22. oktober 2011 - 18:40 #4
http://pastebin.com/mU3h95r2

Men er det normalt, at fejlen først "trigger" senere hen? Jeg har nemlig ikke ændret i nogle filer i over en uge. Og problemet opstod først idag :s
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
22. oktober 2011 - 21:24 #5
Se, her har du noget som vi kan bruge.
Som PHP har fortalt dig, så begynder fejlen ved linje nr. 14.

Og her kommer mit spørgsmål - hvorfor afslutter du din forbindelse til PHP-kernen, for at starte den op igen?

Prøv at ændre din kode til nedenstående, og se om det ikke løser dit problem.

<?php
    if(function_exists("add_theme_support")){
        add_theme_support("post-thumbnails");
        set_post_thumbnail_size(150, 150, true);
        add_image_size("category-thumb", 300, 9999);
    }

    if(function_exists("register_sidebar")){ register_sidebar(); }
?>

Skal dog ikke kunne sige med sikkerhed, at det er årsagen, men det er helt klart en mulighed. ;)
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
23. oktober 2011 - 10:19 #6
Hold da ferie hvor er du god Deedawg - det løste mit problem :D Jubii.
Nu kan jeg ånde lettet op, og koncentrere mig om at færdiggøre min eksamenforberedelse til på tirsdag.
Et kæmpe stort tak :)

Jeg synes dog at det er underligt at der har været den fejl i koden, for jeg har snuppet den fra et allerede eksisterende wordpress-tema, da jeg ikke har lært så meget php endnu - kan dog ikke lige huske hvilket tema desværre.

Men det virker nu, og jeg er taknemmelig :)

Smid et svar, så giver jeg dig pointene.

- Også en tak til Moddi100 for forsøget :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. oktober 2011 - 12:01 #7
Som du selv siger har du kopieret det fra et eksisterende tema. Fejlen var så bare at da du kombinerede dem lod du et mellemrum være tilbage i koden:

?>

<?php

Husk at være opmærksom på det fremover. Ovenstående kan blot fjernes som det var tilfældet med din fil.
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:16 #8
Jamen, det var da så lidt, Louise. Du kommer bare tilbage hvis du har flere problemer. :)

Og tak til moddi100, for at forklare det åbenlyse.

Til dine spørgsmål omkring, hvorfor det pludselig opstår, så kan der igen være flere forskellige forklaringer. Det kan også være der ikke er nogen. Jeg har flere gange prøvet, at udvikle på en com der har stået tændt i længere tid, som resulterede i fejl. For da lortet blev genstartet, var der pludselig ingen problemer.

Det er jo computere vi leger med her, så der sker mærkelige ting en gang imellem. ;)
Avatar billede LouiseSkougaard Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:25 #9
Mange tak for forklaringen og hjælpen :)
Avatar billede michael201 Nybegynder
17. maj 2014 - 18:28 #10
nu har jeg søgt meget herinde efter svaret men, jeg har en tråd på http://www.tweeb.dk hvor jeg gerne vil finde et plugin der selv ændre sproget alt efter hvad land man kommer fra