Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
22. oktober 2011 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog

Jeg er ved og lave hjemme side meen er ikke helt så godt til det endnu...

Så jeg tænker om en venlig sjæl kunne hjælpe mig med og bygge den op?

Jeg har været inde og kigge på de færdige lavet gæstebøgere meen jeg er ikke den helt stor kode expert, så mangler lidt hjælp

Det jeg tænker er.

Over i højre side skal man kunne skrive i den

i midten ville gæsten bogen så blive vist..

Siden er lavet i dansk og engelsk version så siden i midten skulle kunne læses ind på den engelske version af siden.

Samt skriv i gæsten bogen skal kunne laves i en dansk og engelsk version..

sorry hvis Det lyder rodet
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
22. oktober 2011 - 14:39 #1
Til gæstebogen har jeg nu fået/fundet noget kode til og lave box mm. meen når jeg trykker send så går den vidre til end anden side... skal jeg så bare oprette en side der hedder submit?
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2011 - 15:16 #2
<ole>

Det er ikke til at vide, når vi ikke ved, hvad du sidder med  =)

Under alle omstændigheder er spørgsmålet oprettet i en forkert kategori. Til en gæstebog skal du bruge et serversprog og en database.

Alt efter, hvad din server understøtter, bør spørgsmålet oprettes under PHP, ASP.NET, el.lign. Er du helt på bar bund og skal have andre til at skrive koden for dig, bør du nok pårette det under Opgaver

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2011 - 15:17 #3
"... bør du nok oprette det ..."  *o)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
22. oktober 2011 - 16:21 #4
Dooohhh... Samme fejl igen haha

her er koden

<h1>Gæstebogen</h1>
<p>
I er velkommen til og smidde en kommentar i min gæstebog.
<div style="text-align: center; width: 100%; height: 100%; visibility: visible;"><form action="/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile_commentForm&amp;friendID=" method="post"><input type="hidden" name="__EVENTTARGET" id="__EVENTTARGET" value="" /><input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" id="__EVENTARGUMENT" value="" /><input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="" /><textarea name="ctl00$ctl00$cpMain$UserWriteCommentsControl$commentTextBox" style="width: 400px; height: 100px; font-size: 11px; text-align: left; background-color: #20C4D3;">Skriv her</textarea><br /><input type="submit" name="ctl00$cpMain$UserWriteCommentsControl$postcommentImageButton" value="Send" style="font-size: 11px; background-color: #20C4D3;"><input type="reset" value="Slet" style="font-size: 11px; background-color: #20C4D3;"></form></div>

Hjemme siden ligger her http://www.chinese-by-storm.com/ (...)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
22. oktober 2011 - 16:23 #5
Buy the way... kommer den ikke til og virke for folk kan jo ikke skrive navn osv på..

har i et andet forslag?
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
23. oktober 2011 - 09:39 #6
Jeg opretter den i en anden kategori for er helt på bar bund
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2011 - 18:25 #7
Den form, du skrev koden til i #4, er skrevet til at vikre i et ColdFusion miljø. Det er ikke så brugt længere - og slet ikke på disse breddegrader. PHP eller ASP.NET er nok bedre bud, så det er nok en god idé at flytte tråden  =)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. oktober 2011 - 15:23 #8
Jeg har lukket den ved ikke hvordan jeg flytter :)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. oktober 2011 - 15:24 #9
Meen du kunne ikke være interesseret i og hjælpe?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 17:14 #10
Du kan ikke som sådan flytte tråden. Du opretter bare spørgamålet inder den ønskede kategori - f.eks. PHP
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 17:15 #11
Der var da godt nok nogle 'ståfajl'. Håber, du forstod  =)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:17 #12
Ja forstod.. kunne du ikke tænke dig at hjælpe mig med gæstebogen?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 19:44 #13
Nej, jeg er ret sikker på, du skal læse nogle artikler, tutorials og/eller bøger om webkode, før det giver mening  =)
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
24. oktober 2011 - 20:47 #14
Mening er ikke nødvendig... bare gæstebogen bliver lavet så den virker...