Avatar billede kenz_aps Nybegynder
20. oktober 2011 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken seriøs fps skærm er at foretrække?

Hej eksperten.dk

Jeg står i lidt af et dilemma, jeg håber i kan afhjælpe. Jeg skal vælge imellem to skærme, der skal opfylde mit kræv om seriøs fps gaming med den flotteste billedegengivelse.

Valget ligger imellem Dells U2412M:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1312886387#2

Og BenQ's model XL2410T:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1291729679

Som den meget pålidelige kilde beskriver, er BenQ skærmen med TN panel, hvilket de kloge plejer at sige at være foretrukket til gaming, modsat DELLs IPS - MEN.... Så vidt jeg kan se, er DELLS farvegengivelse væsentlig bedre, og samtidig også en væsentlig billigere skærm. De er kun adskilt af paneltype og 6ms i forskel.

6ms - kan øjet overhovedet registrere det? Vil i også sige DELLS model er at foretrække, når den skal beregnes til FPS gaming?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2011 - 20:04 #1
Den ene er 60 Hz, og den anden 120 Hz.
Responstiden (jeg gentager mig selv nu, for ingen fatter det...) Kan du ikke bruge til noget, da der ikke er en standard for hvordan denne måles!
Avatar billede habalap Nybegynder
21. oktober 2011 - 13:06 #2
laes den her artikel saa bliver du meget klogere :)

http://hc.pcworld.dk/art/115595
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
21. oktober 2011 - 13:23 #3
Den artikel du har refereret, løste mit spørgsmål og derfor et godkendt svar :-)
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
21. oktober 2011 - 13:23 #4
Hvordan hulen giver jeg dig pointene?
Avatar billede habalap Nybegynder
21. oktober 2011 - 17:19 #5
jeg skriver et svar nu og saa godkender du det
(havde selv lidt problemer med det)