Jeg vil lige fremhæve et af de vidneudsagn fra tilfredse brugere, man kan finde på producentens hjemmeside:
En dag kunne jeg ikke finde min notesbog. Via MYTheftProtection manager var jeg i stand til at finde den's geografiske placering på Google Maps. (Jeg havde glemt den i en af mine klienters hus)
Bert de Lange, 39, Brusselshttp://secure.mysecuritycenter.com/testimonials-popup.php?ajax&lang=da&tab_contentBortset fra den uelegante maskinoversættelse, denne kunde fra Brussel fik sin "notesbog" igen pga. dette vidunderprogram. Åbenbart var batteriet fuldt opladt, computeren var ikke gået i dvale, og samtidig havde den netforbindelse. Det er måske ikke i sig selv usandsynligt. Men hvis det virkelig er en af de bedste succeshistorier fra MYTheftProtection-brugerne, så er det spild af penge. Jeg mener: Hvis 39årige Bert de Lange og klienten har en noget ledes god forretningsforbindelse, ville klienten så ikke minde Bert de Lange om at står en han har glemt en "notesbog"?
Salgsteksten er endnu bedre:
12,000 laptop computers get lost per week in US airports.
Only 33% of lost laptop computers in airports lost & found departments are re-claimed.http://www.mysecuritycenter.com/en/products/my-theft-protectionHvordan i alverden skal MYTheftProtection kunne hjælpe med at finde slukkede laptops i depoter hos ‘Lost and Found'-afdelinger i lufthavne?
Gad vide om det virkelig giver flere kunder i butikken at benytte sig af salgskampagner med skræmmende og udokumenterede statistikker. Den slags skræmmekampagner fortæller jo absolut intet om programmets funktionalitet; det er mest af alt en paranoid afledningsmanøvre. Det er trist hvis den slags virker.