Avatar billede torben lind Forsker
19. oktober 2011 - 18:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sorterer billeder efter navn i Picasa web album

Hej allesammen.
Efter at have uploade billeder til mit web album,kunne jeg ønske mig at få dem sorteret efter alfabetet(navn),men jeg kan kun finde en funktion til at sorterer efter fil,nyest,ældst,er der en måde til at gøre dette på.
torben lind
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2011 - 20:04 #1
Har du prøvet at sortere efter "Fíl"? Det skulle sortere dem alfabetisk.
Avatar billede torben lind Forsker
20. oktober 2011 - 09:15 #2
Hej milter.
Som jeg skrev,kunne jeg finde de 3 muligheder for at sorterer,men det virker ikke efter hensigten,muligvis jeg gør noget forkert.Har du andre ideer til hvordan man ellers kan gøre det.
torben lind
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2011 - 12:04 #3
Avatar billede torben lind Forsker
20. oktober 2011 - 15:37 #4
Hej milter.
Når jeg bruger dit link,kommer jeg ind på en side med FLV player og lidt om picasa,men jeg syntes ikke umiddelbart,at der er noget om sortering af billeder på et web album(picasa).
torben lind
Avatar billede milter Ekspert
21. oktober 2011 - 20:15 #5
Hej Torben.

Ja, jeg må indrømme, jeg havde overset, at sorteringen tilsyneladende kun gælder for mapper:

"In addition to sorting your displayed albums on Picasa Web by upload and album date, you can also now sort by album title ."

Sorry, og lidt mere søgning på nettet afslørede, at mange andre savner mulighed for alfabetisk sortering i mapperne.

Lidt mere søgning igen viste, at det måske kan lade sig gøre, hvis du har tålmodighed til selv manuelt at sortere billederne i mapperne alfabetisk og så gemme den sortering. Har du prøvet det?
Avatar billede torben lind Forsker
22. oktober 2011 - 08:11 #6
Hej milter.
Nej jeg har ikke prøvet det,men jeg vil idag prøve at downloade mine album fra web og så sorterer dem,for derefter at uploade igen,så håber jeg at det løser problemet,jeg kommer tilbage idag engang.
torben lind
Avatar billede torben lind Forsker
23. oktober 2011 - 07:14 #7
Hej milter.
Så fik jeg det til at virke.
Jeg downloade mine album,sorterede dem og uploade igen,så nu ligger de som jeg vil have det.
Jeg ved jeg ikke brugte din løsning,men du lavede stykke arbejde for at hjælpe,så smid et svar og du får point.
hilsen torben lind
Avatar billede milter Ekspert
23. oktober 2011 - 17:14 #8
Og det kommer så her med tak for point :-)