Avatar billede Burninbear Nybegynder
19. oktober 2011 - 11:27 Der er 6 kommentarer

BenQ vs Samsung's Syncmaster serie, til prof. gaming (Xbox + stationær pc)

Jeg har længe gået og kigget efter en monitor til min xbox fordi at mit fjernsyn (LG lcd tv), som jeg bruger pt., simpelthen har så meget input lag, at den faktisk er ubrugelig til at spille FPS spil på.

Da markedet jo er kæmpestort for computerskærme har jeg grundigt undersøgt mulighederne for hvilken skærm der vil være bedst til xbox gaming, (og senere hen stationær pc gaming - det er derfor vigtigt at den egner sig yderst godt til begge ting).

Så vidt jeg kan forstå skal skærmen indeholde følgende:

lav responstid - 2-5ms (grey to grey, eller typisk)

så høj kontrastforhold som muligt - er lidt på bar bund her

helst omkring de 23' tommer - plus, minus

opløsningen skal self. være 1080p - men det er vist ved at være standard?

Skærmen SKAL have HDMI indgang og lydoutput (sådan at man kan få lyd fra xbox'en gennem HDMI kablet, og så videre ud af skærmen til evt. headset eller højtalere.

120 hz ? så vidt jeg har hørt skal den helst være 120 hz, både fordi at det skulle være bedre at se på, men også fordi at den så er bedre fremtidssikret? -help please :b

skærmen må gerne have højtalere indbygget, men jeg ville fortrække den uden givet at jeg ikke kommer til at bruge dem og det nok kommer til at kunne ses i prisen.

Med hensyn til display teknologi som TN og IPS er jeg også helt på bar bund.
________________________________________________________________

Grunden til at tråden hedder BenQ vs Samsung syncmaster er at jeg har hørt godt om begge mærker, men har lidt svært ved helt præcist at finde ud af hvad der er bedst, og hvilken model jeg skal vælge. Kan virkelig godt lide Samsungs design, men har tit hørt at BenQ skærme skulle være forrygende til gaming...

Håber virkelig der er nogen som kan komme med lidt råd (:
Avatar billede Blandy Praktikant
19. oktober 2011 - 13:10 #1
de 120 Hz har ikke noget med billedekvaliteten eller fremtidsikring at gøre. Det er beregnet til at vise 3D med. En skærm har normalt en opdateringsfrekvens på de 60 Hz, og da der skal to styk billeder til at kunne danne et 3D billeder kræver det logisk nok dobbelt frekvens.
Avatar billede Burninbear Nybegynder
19. oktober 2011 - 13:18 #2
øhm, så det vil sige at uvæsentligt at have en 120hz skærm til xbox gaming?
Avatar billede Blandy Praktikant
19. oktober 2011 - 13:23 #3
lige præcis.

Så kig efter:

Lav responstid. 2 ms er vist det mindste jeg har set.
Høj kontrast. Så højt som muligt. De viser vist altid dynamisk kontrast.
Opløsning. ja fuld hd vel?
Avatar billede Burninbear Nybegynder
19. oktober 2011 - 13:38 #4
okay, super :D

så er jeg da et skridt videre.

- omkring 23' tommer
- uden højtalere
- med HDMI og lydoutput
- 1080p opløsning
- rimelig høj dynamisk kontrast
- lav respons tid
- skal være nogenlunde pæn at se på

Så kommer spørgsmålet til en million; er der nogen som har erfaring/kender en god skærm med disse specifikationer til et budget under 2000kr. ? (:
Avatar billede Burninbear Nybegynder
19. oktober 2011 - 13:40 #5
Er selv i gang med at kigge Samsungs, og BenQ's hjemmeside igennem, men det er jo lidt af en jungle... ville være rart hvis der er nogen som evt. kender en i forvejen (:
Avatar billede habalap Nybegynder
21. oktober 2011 - 17:35 #6
laes deb her artikel og se hvad der gir mest mening for dig

http://hc.pcworld.dk/art/115595?page=1