Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 20:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Virus = W32\\Hybris.dll@MM som ligger i C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\WSOCK32.DLL kan ikke umiddelbart slettes !

Har fået en W32\\Hybris.dll@MM  ind ( jeg tror via Outlook Express) som ligger i C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\WSOCK32.DLL  og 25 andre steder, de 25 andre steder er slettet via MC affe virusscan V: 5.121  , men det sidste sted C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\WSOCK32.DLL  kan jeg ikke slette den eller flytte den.
Jeg fik 2 mails med vedhæftet fil uden afdresse el. navn, ind via Email  og åbnede den ene , da jeg ikke har så stor viden om virusser.
Er der nogen måde at finde ud af hvem der har sendt den til mig. ? \" da jeg tror det er bevidst\"
På forhånd tak.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 20:17 #1
har du windows me
Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 20:19 #2
Nej Windows 98.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 20:22 #3
Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 20:44 #4
Eric-Pedersen >  Jeg har ikke CD\'en på Windows 98 og jeg kan forstå på vejledningen på dit link at jeg skal tage filen ind fra CD (W.98) efter jeg har fjernet den  , jeg bliver godt nok spurgt om jeg vil sikkerhedskopiere den eksisterende fil, men det vil da ikke være godt hvad så med virussen.
Er den fil med virussen grundlæggende for mit Windows 98.?
Tak for hjælpen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 20:50 #5
nej....når du fjerner den må du ikke sikkerhedskopiere

hvis du ikke har CDen, så må du se om du kan låne den et sted!!!!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 20:53 #6
jeg kan se at du er ny på eksperten.... husk når dit problem er løst/du har fået tilfredsstillende svar at lukke spørgsmålet......gøres ved at acceptere svaret/svarene nederst
Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 21:01 #7
Ja, det har jeg styr på,
den fil jeg fjerner  \"C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\WSOCK32.DLL  \" er den grundlæggende for mit Windows 98 ?
Kan det/ comp. fungere efter jeg fjerner den fil ?
I så fald det ikke kan, er det så ikke bedst at vente med at fjerne filen / virussen til jeg har CDen med Windows 98.
Kan jeg på nogle måde se hvem der har sendt Virussen til mig ? (detaljer i det første indlæg)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 21:08 #8
den er sendt sammen med en e-mail, hvis du stadig har denne e-mail kan du højreklikke på den, og trykke egenskaber og vælge fanen detaljer.....der kan du måske se det......men den slags virus fjerner næsten altid spor.......men jeg vil næsten æde min gamle hat på at den har sendt sig selv til dig
Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 21:11 #9
Tak , det har jeg kigget på og det lader til du har ret.Ingen afsender
den fil jeg fjerner  \"C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\WSOCK32.DLL  \" er den grundlæggende for mit Windows 98 ?
Kan det/ comp. fungere efter jeg fjerner den fil ?
I så fald det ikke kan, er det så ikke bedst at vente med at fjerne filen / virussen til jeg har CDen med Windows 98.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 21:20 #10
Download self-extracting Wsock32.dll files available from this site.
(This is only necessary if cannot extract a clean copy of Wsock32.dll from your CAB files!!)
http://claymania.com/wsock98.exe
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 21:20 #11
Avatar billede hviid24 Nybegynder
03. august 2001 - 21:25 #12
Okey, jeg prøver at kigge på de links ?
Men ved du om den fil med virussen , er grundlæggende for mit Windows 98 og om det kan fungere efter jeg evt. fjerner filen / virussen `?

Mvh Jakob.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 21:29 #13
nej det ved jeg ikke, men du kan hente en ren en her:
http://claymania.com/wsock98.exe

husk at chekke den for virus

Hvis jeg var dig ville jeg gøre det meget hurtigt, der er ingen grund til at vente
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. august 2001 - 10:54 #14
Hvis du vil slette filen kan du vel genstarte i MS-DOS tilstand og slette den, ellers i fejlsikret tilstand, tryk F8 under BOOT. Men da filen sikkert ikke kan undværes, anskaf en ny som beskrevet ovenfor
Avatar billede aasuper Nybegynder
04. august 2001 - 18:16 #15
Jeg fik også virusen tilsendt. Afsenderen hed her pc109 [pc109@prodigy.net.mx]. Jeg har prøvet at svare til denne, men min mail kom tilbage.

Prøv at højreklikke på mailen, vælg indstillinger og kig i mailens hoved. I min står der noget med opel-dk.dk - desuden var mailens emne vedrørende Opel Corsa kampagnebrev. Er der noget lignende i din?

>>AASuper
Avatar billede dar Nybegynder
04. august 2001 - 21:06 #16
hviid24>> Wsock32.dll er mest sikkert en del af winsockl, noget du bruger til at connecte til tcp/ip-netværk, altså er det ikke en livsvigtig del af windows.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2001 - 13:08 #17
prøv et dos virus scan så er filerne ikke i brug hvad med www.f-prot.dk
Avatar billede nilsho Nybegynder
09. september 2001 - 10:25 #18
Jeg har også modtaget ovennævnte virus.
Jeg har læst hvordan man skal slette wsock32.dll
men i dos kan jeg ikke åbne scanpm.exe