Avatar billede juniorchef Nybegynder
17. oktober 2011 - 15:36 Der er 5 kommentarer

Harddisk færdig? Sytem32

Hej alle eksperter.

Jeg sad og surfede rundt på nettet, da jeg lige pludselig blev bombarderet med pop-ups med forskellige system32-fejl. Kort efter forsvandt alle mine filer fra desktop (undtagen Word, Excel, Access). Mine mapper og filer er væk. Jeg kan genstarte computeren og ved opstart får jeg igen massevis af popups. Jeg kan bruge søgefunktion på min computer til periodisk at finde nogle af de gamle filer. Jeg kan åbne dem, men ikke lokalisere dem eller flytte dem til ekstern. Er det muligt for mig at få dem tilgængelige igen?

Jeg er ikke særlig hardware-kyndig, så hvis I mangler oplysninger eller noget så skriv endelig.
Avatar billede thesnoop Nybegynder
17. oktober 2011 - 15:54 #1
Download:
http://www.avast.com/free-antivirus-download

Verdenskendt virusprogram, og den finder alt..

Kør det der hedder "Opstarts Skanning" - så skanner den når du genstarter computeren og derfra finder den alt
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
17. oktober 2011 - 16:30 #2
Årsagen skal du sandsynligvis finde i manglende opdateringer til OS/browser/plugins.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 16:38 #3
joh men det kan også være spyware relateret

hent mailware bytes og gå i fejlsikret tilstane og scan den

den er gratis men husk at opdatere inden brug
slå den ned på fuldstændig scanning

lad den fjerne hvad den finder

http://www.malwarebytes.org/
17. oktober 2011 - 17:22 #4
Ref #1: Du må ikke bruge flere AKTIVE Sikkerhedsprogrammer samtidig! Så dit forslag vil jeg hermed skyde i sænk...

---

<juniorchef>: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilker Sikkehedsprogram ?

Hvilken Browser / version ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. oktober 2011 - 19:36 #5
#0 årsagen til, at "alt forsvinder" er, at Explorer.exe stopper med, at køre.

prøv engang, at trykke CTRL+ALT+DEL
Start joblisten
klik filer, kør og skriv "explorer.exe"
får du skrivebordet, dine ikoner at se kortvarigt?

sluk computer, start op i fejlsikret tilstand (tryk F8 lige inden du ser windows loading bileldet) MED netværksunderstøttelse.

Loader windows nu? ser du ikoner på skrivebordet?
hvis ja så kan vi arbejde videre

hvis nej prøv ovenstående men start i "fejlsikret tilstand"

prøv det først...