Avatar billede hamsternator Nybegynder
17. oktober 2011 - 12:30 Der er 4 kommentarer

Samsung CLX-3175FN kan ikke finde USB driver i Win7

Har en Asrock Core 100HT http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=Core%20100HT

Prøver at tilslutte Samsung printer CLX-3175FN og får "USB Enhed ikke genkendt" fejl. Alt andet (mus, keyboard, USB sticks etc) virker upåklageligt. Har en Canon ip3600 printer der fungerer fint, også.

USB enhed med "Unknown device" og når denne åbnes "Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)"

Ting jeg har prøvet uden effekt:

- Win7 alle opdateringer på
- UAC slukket
- Printer har nyeste drivere til Win7 fra Samsungs hjemmeside,
- USB driver fjernet og pc genstartet for at forsøge at få standard driver ind,
- Strømkabel frakoblet for at resette motherboard,

Jeg er helt fortabt... hvad pokker kan der være galt?!
Avatar billede hamsternator Nybegynder
17. oktober 2011 - 12:55 #1
Printeren virker i øvrigt på min gamle WinXP maskine.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2011 - 13:51 #2
Alt for ofte har jeg oplevet at USB-kablet driller.

Prøv med et helt andet kabel (også selv om den virker på din XP maskine - der er forskel i "følsomheden")
Avatar billede hamsternator Nybegynder
17. oktober 2011 - 16:00 #3
Hold da op... det var det sgu!

Et kabel er ikke bare et kabel, åbenbart. Og de simpleste ting er ofte løsningen.

Stor tak! Skriv lige et svar, så får du point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2011 - 16:22 #4
Jammen tillykke med den heldigvis simple løsning :-)