Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2011 - 19:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Synes du om siden

Hej

jeg vil høre jer andre om i har nogle god ide til siden eller andet?
som jeg måske vil bruge til siden eller i siger hvad jeg skal gør bedre på en eller anden måde?. :)

Grund til at der er reklame på siden er så jeg kan få lidt penge nogle gange så at jeg ikke skal bruge min Su på det. :)

så derfor vil jeg høre hvad du / i synes om siden

- http://jesperbok.dk/
Avatar billede majbom Novice
16. oktober 2011 - 20:08 #1
det første der springer i øjnene er teksterne. nu ved jeg at du er ordblind, men det er vigtigt uanset om man kan stave eller ej, for der kan altid snige sig fejl ind, som man ikke selv ser. få læst al din tekst igennem af en eller flere som har godt styr på det danske sprog.

- der er ikke nogle annoncer, selvom der står "aanonce" i begge sider?

- "sitemap | sitemap | sitemap" ? (øverste højre hjørne)

- "Design af" (hvem? - footer)

- og så er dit "banner" måske lidt kedelig...

men ellers ser det jo meget fornuftigt ud :)
Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2011 - 20:25 #2
Jeps.,

Grund til at der stå Annonce i begge side det er nok pga at det vil se vildt dumt ud hvis der kun var et stede henne.

der hvor der stå sitemap det bare til at jeg for lavet det design helt færdig så for jeg det op og køre sådan rigtigt,

Jeg overvejr lidt at kun have 2 banner på hver side af hjemmesiden :)
Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2011 - 20:27 #3
Footer har jeg klart nu :)
17. oktober 2011 - 08:53 #4
Teksterne ja - det drejer sig ikke kun om stavningen, men også i høj grad om formuleringen.  Hvis hjemmesiden kun var noget du lavede for dig selv som et udtryk for din skaber glæde og interesse for programmeringen, så var det lige meget.  Men det fremgår tydeligt, at du vil kommunikere med mig og andre der finder siden, og ikke alene det, men at du også vil vise dine færdigheder, måske ligefrem som forberedelse på fremtidig professionel beskæftigelse som web-integrator.  Men så må du nok gribe det anderledes an.

For det første bør du vælge, om du vil udtrykke dig i første person (jeg, mig, min ..) eller i tredje person (Jesper, han, sin ..)  Som det er nu virker det rodet.  For eksempel siger du "Du er velkommen til at kontakt JESPER på email hvis det er at du gerne vil lærer MIG noget nyt.".  Hvis du vil udtrykke dig både i første og i tredje person var en mulighed at skrive forsiden i første person såsom "Velkommen til min hjemmeside, hvor jeg gerne vil vise hvad jeg kan...." og så lave et link til en side 'Om Jesper' hvor du så på den side kan fortælle, at Jesper er igang med uddannelse som han forventer at afslutte ..

Og så, bortset fra stavningen, er selve formuleringen af sætninger problematisk.  Tag for eksempel sætningen

'Jesperbok.dk er stadig lidt under opbykkning da jeg er i gang med at opdater fejl for fejl hele tiden.'

Efter at de to stavefejl er rettede får vi

'Jesperbok.dk er stadig lidt under opbygning da jeg er i gang med at opdatere fejl for fejl hele tiden.'

Men det er ikke en sætning på dansk skriftsprog som er egnet til at præsentere dig i den voksne verden og gøre indtryk.  Hvordan kan en side være 'lidt' under opbygning?  Og du gør udtrykkeligt opmærksom på at der bliver ved med at være 'fejl for fejl.'  Yderligere skriver du det under overskriften 'Uddannelse' hvor det ikke hører hjemme.  Jeg ville sige skriv i stedet simpelhen "Jesperblok.dk er stadig under opbygning" og så placer den enten under sin egen overskrift 'Hjemmesiden' eller under den bestående overskrift 'Opdater stadig hjemmesiden'.

Og tag for eksempel sætningen "Jesper er blevet utrolig bedre med siden til at kode siden 100% som han gør vil have den!"  Du ved, inde i dit hoved, nøjagtigt hvad det betyder, men jeg kan kun se de ord du skriver, og jeg kan overhovedet ikke forstå hvad du mener.

Når du engang skal ud og søge arbejde som web-integrator, så vil du vel ikke bære et stort skilt der siger "Jeg har svært ved at formulere mig".  Hvis du skal bære et skilt skal det da sige sådan noget som "Jeg laver skide gode websider."!  Hvis du bærer skiltet om hvad du ikke kan er der ingen der vil have dig ind, og så får du ikke chancen for at vise det du er god til.  Hjemmesiden som den er nu virker som et stort skilt om utilstrækkelig formuleringsevner.  Hvad med at finde en moden og velformuleret person og tilbyd at lave dennes hjemmeside mod at denne omformulerer teksterne på din hjemmeside.

Hvis man har et handikap er man, som regel, ikke selv ansvarlig for at have fået det.  Men man er da selv ansvarlig for hvad man vælger at gøre ved det.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. oktober 2011 - 13:16 #5
Okay super

Vil du ikke skrive det til mig på email så vil det være super og vil du dog ikke skrive hvorfor en side det er fra :)
17. oktober 2011 - 13:35 #6
Det forstod jeg ikke helt - vil du have, at jeg i en email sender det samme som jeg skrev i $4?  Hvis så, hvad er grunden dertil?  Alle mine eksempler er fra forsiden på den første side man kommer til ved at trykke på linket.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. oktober 2011 - 13:54 #7
okay jeg kigger lige på det
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
17. oktober 2011 - 15:49 #8
pas på du ikke går for meget op i reklamerne, man må helst ikke virke desperat efter at få nogle adsense-håndører.. :-)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. oktober 2011 - 16:33 #9
ja okay,
skal jeg kun have 1 langt banner?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. oktober 2011 - 09:57 #10
lukker den selv nu :) jeg har lavet en del ting om :)
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2011 - 10:23 #11
selv tak...?
19. oktober 2011 - 16:27 #12
Du mener altså ikke, at du har haft gavn af indlæggene?  Jeg (sammen med andre) gjorde mig umage og brugte en hel del tid med at prøve at være dig behjælpelig.  På den måde inviterer du ikke til at deltage i fremtidige spørgsmål.
Avatar billede tobrukDk Novice
19. oktober 2011 - 21:38 #13
Eller skrive lige til mig hvis det er at i vil have noget for det . Men det er en fejl fra min side Sorry !!
Avatar billede tobrukDk Novice
19. oktober 2011 - 21:42 #14
Christian_Belgien : det virker surt det som du skriver til mig. Prøve at sig det på en pæn måde da . Som sagt jeg er ordblind og nogle gang går jeg lidt svært ved at læse mv.. så prøve at lade være med at virker så sur over for mig og det virker som st du har noget i mode mig . .
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2011 - 21:42 #15
det er jo ikke fordi at vi vil have noget for det (ikke for mit vedkommende i hvert fald), men det er måden du lukker på - et simpelt "tak for hjælpen" ville hjælpe en del på det...
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2011 - 21:46 #16
jeg synes overhovedet ikke at christians kommentar virker sur og i den her sammenhæng har jeg sq svært ved at se hvordan dit handicap forhindrer dig i at skrive tak for hjælpen...?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. oktober 2011 - 22:23 #17
Ja okay det er sikkert bare mig som ser tingen på en anden måde men som sikkert så lærer mig jo og nogle andre ting af sin egen side af personligheden
Avatar billede tobrukDk Novice
19. oktober 2011 - 22:24 #18
Men vil i gerne have noget for det?
20. oktober 2011 - 01:44 #19
tobrukDk, måden Eksperten fungerer på er, at man opretter spørgsmål og udlover points for hjælp.  Hvis man får indlæg der hjælper, men i form af kommentar, så beder man den eller de der har sendt indlæggene om at oprette et svar som man så accepterer og afgiver points.

Du har været medlem i 7 måneder og oprettet mere end 100 spørgsmål, så det kan ikke passe, at du ikke ved det.  Når du så alligevel selv lukker dette spørgsmål, så må det være fordi du ikke har haft noget ud af indlæggene, eller også fordi du ikke tænkte di gom og begik en fejl.

Jeg brugte en hel del tid på at studere din hjemmeside og komme med forslag til hvordan du kunne forbedre den.  Det gjorde jeg i håbet om at kunne gøre dig en tjeneste.  Hvis du nu er ligeglad med det, så det altså ikke lykkedes mig at gøre dig den tjeneste, så vil jeg naturligvis ikke deltage i dine fremtidige spørgsmål.  Det synes jeg da egenligt er logisk.  Ser du det anderledes?

Hvis på den anden side du havde nytte af en eller flere af indlæggene, at det altå var en fejltagelse at du lukkede spørgsmålet selv, så ret fejlen.  Beslut dig til hvem der har leveret hjælpsomme indlæg og opret så et nyt spørgsmål med titlen 'Points til [den eller de der havde sendt hjælpsomme indlæg] og med reference til dette spørgsmål.

Det jeg er ude efter er ikke (ligesom min kollega indlægger) points, men jeg holder af en vis gensidighed.  Jeg har ydet noget af mig selv for at prøve at hjælpe dig.  Jeg håber nu på en positiv response fra dig.