Avatar billede brslo07 Nybegynder
13. oktober 2011 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Graf i access

Hej,

Jeg har i min database, en formular jeg bruger til at indtaste detaljer for et bestemt emne.
I denne formular har jeg to underformularer. De er begge linket til id'en for emnet.
Den ene formular er en tabel hvori der indtastes dato og værdi.
den anden formular er en graf der viser de indtastede værdi som en kurver.

Nu kommer vi til mine problemer:
- Når jeg åbner formularen, så er grafen blank. Altså jeg skal dobbeltklikke på grafen før den viser en kurve.
- Når jeg indtaster nye værdier i min tabel, så ændres grafen ikke automatisk.

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede mugs Novice
13. oktober 2011 - 15:08 #1
Prøv med en requery på det objekt der ikke opdateres:

Me.objektnavn.requery
Avatar billede brslo07 Nybegynder
13. oktober 2011 - 15:57 #2
Vil dette kunne løse begge mine problemstillinger?
Det skal lige siges, intet af det jeg har lavet er kodet so far. Har brugt div. funktioner i access.
Avatar billede mugs Novice
13. oktober 2011 - 16:13 #3
Jeged det ikke, men umiddelbart er det mit bedste bud. Det er en kendt bug i ACC2003, at der er en lile forsinkelse mellem Access og det program der genererer din graf (Microsoft Graph). Det løste jeg med en requery på selve grafen i en rapport.