Avatar billede Springloppen Nybegynder
11. oktober 2011 - 19:41 Der er 3 kommentarer

counter strike server

Jeg er på udkig efter nogle infomationer for en gameserver som skal holde måske 50 counter strike server eller mere, men jeg mangler nogle infomationer såsom hvad 1 counter strike server skal bruge af resurser for eksempel 32 slot server og hvor meget internet kræves en server og vil en forbindelse på 50*50 være nok til at kunne hoste 50 counter strike server med fuld server?

Håber at nogle kan give nogle svar :)
Avatar billede akinseak Nybegynder
12. oktober 2011 - 10:48 #1
her kan du se hvad der anbefales af hardware for at køre en dedikeret CS/CSS server

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=494681
Avatar billede Springloppen Nybegynder
12. oktober 2011 - 12:24 #2
tak, men det du sendt er 5 år gammelt. og css er bleven opdateret igennem tiden, så den er ikke så let at stole på igen.
Avatar billede akinseak Nybegynder
07. november 2011 - 12:35 #3
Hvis du har en server 3ghz+, med 4 eller 8gb ram, Xeon processorer og et anstændigt grafikkort  samt en ordentlig forbindelse og hoste den på.. Så har du ingen problemer med at hoste en 32 slots server.
Der er ikke sket meget i udviklingen af den engine CSs har kørt med de sidste 5 år. Så en "ældre" server kan nemt køre det for dig. Derfor fik du linket tidligere.

Jeg har selv en 40 slots kørende på en Linux på en 100bit forbindelse.  Har dog tiltider også haft et par CSs servere kørende på en windows server.

Du kan eventuel altid prøve og checke de specs som de forskellige udbydere af game hosting tilbyder. Der står næsten altid hvad deres servere består af.. Samt forbindelse..