Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke lade op

Hejsa med jer.

Jeg har købt mig en Medion Akoya P6630 for en måneds tid siden og jeg har fået et problem - computeren vil ikke lade op. Når jeg fører markøren hen over strømstyringsikonet skriver den " 6% tilbage (tilsluttet, oplader ikke). Jeg har kigget på lignene spørgsmål her på siden, men kan ikke helt finde et svar. Nogle skal opdatere BIOS (eller hvad det nu hedder) men kan ikke finde en sådanne opdatering til min P6630 - hvad gør jeg?
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
11. oktober 2011 - 17:11 #1
har du prøvet med en anden oplader, så du kan se om det er opladeren eller computeren?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:17 #2
Opladeren virker fint - har prøvet den på en anden computer + den kan jo godt holde liv i computeren? Det kom bare sådan fra den ene dag til den anden ?
11. oktober 2011 - 17:21 #3
Sluk PC'en HELT - Ta' batteriet helt UD - Tryk POWERknappen ned i >20 sek. - vent ~10 min. - montér igen - og så ???
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:25 #4
Det prøver jeg :) Vender tilbage om 10 min. ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:32 #5
Ved en fejl startede PC'en op fordi ledningen sad i, men jeg holdte knappen nede i 20 sek. og nu virker det sgu! Tak for hjælpen - hvordan giver man point? ;)
11. oktober 2011 - 17:39 #6
11. oktober 2011 - 17:40 #7
Ping...

(Dette er så et [svar]...)

www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2011 - 17:41 #8
Ja dette trick løser mange mærkelige pc problemer, så husk det til næste gang
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 17:45 #9
Det må jeg gøre ;) Havde ellers kigget på andre lignene sager, men der var det mere med at skulle opdatere noget - det her var jo utroligt nemt ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2011 - 17:54 #10
Ja at opdatere bios er det sidste man bør gøre. Udføres den forkert mister man kontakten med sin pc, så det er absolut sidste udvej.