Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. oktober 2011 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

joomla extentions

Hejsa.

Jeg har fået min database op at køre, og jeg har installeret joomla 1.7. Jeg har endvidere uploadet nogle templates succesfuldt.

Jeg har eks. downloadet denne template:

http://extensions.joomla.org/extensions/vertical-markets/food-a-beverage/8404

Det jeg nu egentligt forventet det var at se hjemmesiden, som den ser ud (tryk på demo på linket)

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at se siden, når jeg har installeret templaten på min server. Under Template manager kan jeg godt finde den, men hvad skal jeg skrive i adressefeltet i browseren for at se min side?

mvh Mads
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
12. oktober 2011 - 17:15 #1
Har du enablet templatet?
Prøv at tilgå www.ditdomæne.dk?tp=1 og se, om det dukker op der.
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
12. oktober 2011 - 17:16 #2
1. Download og udpak .zip filen lokalt på din computer.
2. Log på din webserver via dit FTP-program
3. Fra rodmappen, vælg mappen "templates".
4. Upload hele den udpakkede mappe til "templates" folderen.
5. Gå nu ind i dit joomla administrationspanel og vælg "udvidelser > skabeloner". Der skulle det template du manuelt har uploadet gerne ligge og du kan her aktivere det.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
12. oktober 2011 - 20:38 #3
Hejsa.

Mange tak for svarene. Jeg har prøvet at skrive dette i browseren:

diskstation/joomla/templates/sheesham/index.php

(diskstation er fordi det er navnet på min server)

Det eneste der kommer op er en blank side.

Kaffekoppen:

jeg har fået installeret templates, men kan blot ikke se dem i browseren.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
12. oktober 2011 - 20:39 #4
iøvrigt, hvis jeg går ind på:

http://diskstation/joomla/index.php

får jeg min joomla side op.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
12. oktober 2011 - 20:43 #5
hov nu kan jeg sku ikke engang huske hvordan jeg kommer ind på min joomla adminstrationsside.

Når jeg bruger den adresse jeg skrev før, får jeg ikke mit sædvanlige logon billede frem
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. oktober 2011 - 10:39 #6
Hejsa.

Det har ikke løst mit problem, så jeg tager pointene selv igen.

Til en anden gang synes jeg du skal lade være med at ligge et svar, før opretteren spørger dig. Grunden til dette er at der kommer den gule prik ude på oversigten, hvor mange brugere herinde opfatter spørgsmålet som løst, og bare mangler accepterer fra tråd opretter. Dermed mister man mange andre eventuelle svar der kunne løse problemet.

Mvh Mads
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
22. januar 2012 - 11:33 #7
Selvom dette er en gammel tråd, kan jeg godt fortælle dig hvorfor du ikke fik det til at virke.

Det du har installeret er ikke et template, men et component til at lave en menu. Du findes ingen templates på extensions.joomla.org.

@Kaffekoppen
I joomla 1.7, kan du ikke bare uploade tempalten til mappen. Du bliver også nød til at gå ind under "Extensions" -> Extenions MAnager -> Discover :)

/?tp=1 er til for at se modul positionerne. <- For det andet skal du også være aktiveret i backend i J!1.7/2.5 (Extensions -> Templates -> Options)

Farveller