Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
6 løsninger

Win ME til Win 98 2. udgave

Hvordan kan jeg slippe af med Win ME ? Jeg skal installere Win 98 2. udgave. jeg kan kun komme ud i DOS ved at sætte startdisketten i. Men når jeg så skriver format c: skriver den forkert kommando..

Hjælp mig...:)
Avatar billede nomiz Nybegynder
03. august 2001 - 17:02 #1
Du kan ikke nedgradere til Windows 98, desværre. - Du bliver nødt til at formatere disken og lægge Windows 98 ind fofra. Husk at tage backup af mails, icq og andre vigtige ting.

/vh
Simon
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 17:07 #2
Ja det ved jeg godt.. Men problemet er at jeg ikke kan få den til at formatere med Win ME.. den skriver forkert kommando i DOS når jeg skriver format c:
Avatar billede ds-zim Nybegynder
03. august 2001 - 17:10 #3
Lav en Bootdisk 8) Hvis du ikke har nogen Win98SE box tilgængelig så prøv www.bootdisk.com
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 17:12 #4
Jeg har en original bootdisk som der følger med til Win 98 2. udgave.. Burde den ikke kunne bruges.?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
03. august 2001 - 18:19 #5
det er ikke altid der er format på bootdisken, opret en win98 bootdisk og kopier format over på den

du kan hente format.com fra min ftpserver hvis du ikke kan finde den

ftp.cksdata.dyndns.dk
Avatar billede hotpop Novice
03. august 2001 - 19:14 #6
Du skal bruge fx en win 98 bootdisk. Den kan hentes på www.bootdisk.com .....
Den kan klare sagerne :)
Avatar billede hotpop Novice
03. august 2001 - 19:15 #7
format.com ligger i c:\\windows/command så kopier den derfra i stedet for at hente det på en ftp :)
Avatar billede hotpop Novice
03. august 2001 - 20:51 #8
Denne løsning skulle virke (har selv brugt den):
1. boote fra en win98 startdiskette
2. slette win.com + IO.SYS + Command.com
3. installere windows98
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 19:28 #9
man kan bare lave en boot disk på sin me gå ind i tilføj fjern programmer og der står opret start diskette og vuoti så er det klaret
Avatar billede kingomand Novice
27. september 2001 - 09:00 #10
Hej, det jeg har gjort med held flere gange, er at boote op med disken, skrive fdisk og herfra slette den primære partition, og bagefter oprette en primær partition. Genstarte med bootdisken i og W 98 i drevet. Inden installationen spørger ( anbefaler) W98 så om man vil formatere. Yes det vil man så og installationen forløber uden problemer.