Avatar billede Chalolle Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:22 Der er 4 kommentarer

Låst Fujitsu Siemens Li 1718

Jeg har en af ovenstående computere.. Mit barnebarn har været lidt for langfingret og har nu fået "låst" den.. Nede ved tænd/sluk lamperne der indikerer at den er igang, sidder der to hængelåse.. Dem har han begge fået låst og jeg har ikke nogen ide om hvordan, og aner ikke hvordan jeg får dem låst op igen.. Kan ikke bruge tastaturet overhovedet, så det har han ihvertfald fået låst for-kan ikke komme ind overhovedet.. Den tænder selvfølgelig men når jeg skal taste kode kommer jeg ikke længere.. Nogen der kan hjælpe? Ville være fantastisk..
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 21:55 #1
Nu har jeg ikke lige en Fujitsu Siemens Li 1718 ved hånden.

Men jeg mener at de to hængelåse er NumLock + CapsLock

Hvis de er låst, skal du:
Ved NumLock trykke på Fn + Num LK for at låse op
Ved CaspLock trykke på CapsLK for at låse op
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2011 - 22:02 #2
Hmmmm...
to hængelåse som barnebarnet har låst?

Mon ikke du mener at der kommet lys i to indikatorlamper/dioder
med et hængelås symbol ved siden af.

Der er tre forskellige "låse" funktioner på en standard PC,
og de er ofte symboliseret med en sådan "hængelås"

det er
"caps lock" (knappen til venstre for bogstav A)
"scr lock" og
"num lock"

"caps lock" sidder altid samme sted, og betjenes uden
dikkedarer og toggler mellem "små/store" bogstaver.

Det kan godt sabotere en adgangskode, og de allerfleste
har lavet ders adgangskode med "caps lock" deaktiveret
(dvs. det relevante lys "slukket")

"scr lock" eller "scroll lock" kan du roligt glemme, da den ingen indflydelse har på disse ting.

placeringen af "num lock" er desværre ret varierende på
bærbare PC'er, og på mange PC'er så skal man holde "Fn" taten ned for at låse/låse op.

I dit tilfælde sidder "Fn" tasten lige over o i "Amilo"
og "num lock" funktionen skrevet med samme farve som "Fn" skal formodentlig findes et sted nær øverste højre hjørne af tastaturet

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Chalolle Nybegynder
10. oktober 2011 - 22:54 #3
Tusind tak for svar begge to.. Nu virker det :)
Avatar billede teknik Juniormester
13. oktober 2011 - 09:25 #4
godt at høre

vh
Teknik