Avatar billede AntonAKH Nybegynder
09. oktober 2011 - 12:12 Der er 3 kommentarer

Pludselig virker det ene grafikkort ikke mere

Hej :)

Jeg sidder med et meget mærkeligt problem. Har kørt 2x 8800gts 512mb i SLI i et års tid eller mere, og nu vil det ene grafikkort ikke længere.

Blæseren kører, men når jeg sætter en skærm til er det helt sort, eller med "intet signal".

Jeg har prøvet at resette bios, downloade nyeste drivere osv. - men intet helt.

Har i nogle gode forslag?

Tak på forhånd!
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 13:15 #1
test det med burn in test
det vil vise om kortet er stået af

http://www.passmark.com/products/bit.htm

du kan slå alt fra så det kun er grafikkortene du tester hvis du vil

men der er jo nok bare stået af - det kan ske
m.v.h
Avatar billede richardjensen Seniormester
09. oktober 2011 - 13:34 #2
Det er godt nok ,at blæseren kører, men er der fri luftpassage mellem ribberne i kølepladen, ellers kan kortet 'dø af hedeslag'
Avatar billede AntonAKH Nybegynder
09. oktober 2011 - 14:04 #3
jeg har haft testet begge kort flere gange tidligere.. og selv når jeg spiller rammer de max 72 grader - så tvivler på det har fået for meget varme.

Og igår (som var sidst det virkede) brugte jeg slet ikke noget kraft fra commen. Den stod bare idle, og blev slukket - men her til morgen virker det ikke mere...

Jeg begynder snart at tro det faktisk er mit mobo der er stået af. Selve de sokler hvor grafikkortet står i.. Det virker lidt som en lås forbindelse synes jeg?