Avatar billede alstrup Nybegynder
09. oktober 2011 - 08:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernbetjen iPad med Apple alu Remote

Er her nogen der ved om, og hvordan, man kan benytte Apples alu Remote (ikke deres remote app, men den rigtige fjernbetjening), som fjernbetjening af en iPad til fx præsentationer med keynote.
Jeg kan godt gøre det med en app og iPhone, men det er noget nemmere et navigere med en rigtig fjernbetjening hvor man kan mærke hvilken knap man skal trykke på.

Mvh Dan
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2011 - 10:16 #1
Ved godt det ikke er hvad du spørger om.
Men du kan jo hente Keynote Remote.
Og med den, kan jeg f.eks. remote controlle en keynote på min ipad, fra min iphone.
Det burde du jo også kunne lave noget ala.
Og du vil vel aldrig stå og lave en større præsentation på din ipad?
Avatar billede alstrup Nybegynder
09. oktober 2011 - 10:55 #2
Det er for at afspille præsentationen fra iPad'en.
Ved ikke om det er hensigtsmæssigt. Det er mest fordi den fylder mindre end MacBook'en.
Præsentationen bliver fremstillet på MacBook'en

Hvorfor mener du ikke man skal bruge en iPad til præsentationen?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2011 - 16:18 #3
Nok også bare min manglende viden. Hvis du har udstyret som kan vise præsentationen direkte fra ipad, så er det jo ok.
Men kunne du så ikke overveje iphone/ipod touch som remote?
Avatar billede alstrup Nybegynder
09. oktober 2011 - 17:00 #4
Jo, det virker med iPhone, men der er den ulempe at man ikke kan mærke knapperne med fingrene og derfor heletiden skal kige ned for at se hvor man skal trykke. Derudover er der også det problem at man nemt kommer til at berøre skærmen når man står med iDevicen i hånden og derved kan skifte slide og andre uhensigtsmæssigheder. ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. oktober 2011 - 19:26 #5
Kan godt se problemet. Men er det ikke bare glide fingeren til højre eller venstre på skærmen?
Avatar billede alstrup Nybegynder
10. oktober 2011 - 21:02 #6
Jo, det man sagtens lade sig gøre. Og det virker også fint. Det ville bare være fedt hvis det også kunne lade sig gøre med en remote med rigtige knapper.
Avatar billede alstrup Nybegynder
08. november 2011 - 08:01 #7
@Jakobdo: tak for dine kommenterer, smid lige et svar hvis du vil have points. Jeg er kommet til den konklusion at det ikke kan lade sig gøre med aluremote, så enten er det med Mac og den ellers er det med iPad og iPhone.
Så et uløseligt spørgsmål.
Jeg lukker selv om et par dage hvis der ikke kommer et svar :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2011 - 08:13 #8
Behold du bare point selv.
Avatar billede alstrup Nybegynder
08. november 2011 - 08:27 #9
Ok, og tak for forslag og tanker om emnet.