Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
08. oktober 2011 - 14:24 Der er 8 kommentarer

Vil en ny processor hjælpe?

Hej alle,

Jeg har følgende specs nu:
6GB ddr2
7502 mobo
Q6600 2.4 intel processor (3år gammelt)
Nvidia 570GTX (lige opkøbt)
24" LG skærm

Som sikkert mange af jer ved, at Battlefield 3 er lige rundt om hjørnet og der skal games MAX.
Nu hvor jeg spiller beta version kører spillet på de omkring 30-60 fps på ULTRA HIGH.
MEN når jeg spiller en anden bane med 64 spiller (en kæmpe bane) så ryger jeg helt ned på de 20-40 fps og det her tilfælde er jeg for det meste på de 25-27fps hvilke er ret skuffende især efter at jeg lige brugt 2500,- på et nyt Grafik-kort.
FPS bliver heller ikke højere af at jeg sætter min settings ned til HIGH eller medium.

Så mit spørgsmål her er om det er min gamle processor der er problemmet, (selvom det er en 4 kerns prossessor) og vil en ny feks. i7 intel prosessor øge fps under gaming?

Håber der er en der kan hjælpe og komme med gode råd :-)
Avatar billede heyazook Nybegynder
08. oktober 2011 - 14:49 #1
Hej.

Min mening er at du vil kunne mærke kraftigt betydning - FX ved Intels I7 2600K Sandybridge.

Se evt. dette

http://www.anandtech.com/bench/Product/287?vs=53
Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
08. oktober 2011 - 14:57 #2
hej
tak for det hurtige svar, min kammerat sagde faktisk også det samme til mig tidligere ang det nye 2600k. men vil den passe på mit mobo?
eller skal den også opgraderes?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2011 - 15:11 #3
Ja de har ikke samme Sockets Supported Q6600 er LGA775
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. oktober 2011 - 15:46 #4
Både bundkort og ram skal skiftes.
Du kan spare 500,- ved at vælge en i5-2500K i stedet. Ifølge anandtech er forskellen minimal i spil.
Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:40 #5
tak alle sammen det hjalp virkelig meget..
buttwipe jeg overvejer meget en 2500k, men kan nogen linke til et godt og (billigt) mobo samt ram der passer til og som i anbefaler så? :-)
Avatar billede heyazook Nybegynder
08. oktober 2011 - 17:41 #6
Kan ikke lige et i hovedet - men ring til Proshop.dk på mandag :)

Jeg vil anbefale:
KINGSTON Ram
ASUS Motherboard
I5/7

tager man de ting - får man ofte en fornuftig computer :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
08. oktober 2011 - 17:45 #7
Valget af bundkort vil også afhænge af om det bare skal være "basic" eller det skal være med hele svineriet såsom nem overclocking, trådløst netværk, firewire, thunderbolt osv.
Avatar billede pinkunderwear Nybegynder
08. oktober 2011 - 20:09 #8
Ja det har du ret i hvad med Gigabyte mærket? de virker også rimlig fornuftige? :-)