Avatar billede ksommer Nybegynder
07. oktober 2011 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er denne hardware OK til MS Server 2003 - web og database

Hej,

Jeg har netop investeret i et brugt server, som jeg har til hensigt at bruge som webserver til min godt 25 websites... de har ikke voldsomt meget trafik (mellem 0 til 400 daglige besøgende), men de kører alle Wordpress, og anvender derfor MySQL.

Jeg har dem idag hostet hos en amerikansk udbyder (virtuelt server), men blev træt af at skulle betale for den voldsomme memoryforbrug, som mine sider angivelig tager (mellem 400-1200Mb)..  Derfor vil jeg købt en server.

Mit spørgsmål er: Er den kraftig nok til at fungere som Webserver og MySQL med Windows Server 2003 (som følger med serveren). Da jeg bruger wordpress skal jeg have installeret understøttelser som PHP, men antager at det er til at med at gøre.
Min oprindelige tanke var at installere en eller anden obskur Linux Dist, men jeg har fået lidt "kolde fødder" ift. at skulle anvende Linux, da jeg ikke har den store kendskab tit det, men derimod har rodet en del med Windows NT/2000, go derfor er mere på "hjemmebane"

Hvad er jeres holdning til at få den til at understøtte Wordpress - kan det gøres over IIS eller skal apache installeres for at få PHP med... og hvad med MySQL..
Avatar billede ksommer Nybegynder
07. oktober 2011 - 20:02 #1
Dell Power Edge 1900

PE1900 Xeon 5130 2.0GHz/4MB 1333FSB
English Documentation and No Power Cord
12 GB FB 667MHz Memoy
Second Processor option
3 x 250GB SATA (7,200rpm) 3.5inch Hard Drive (non hot-plug)
PERC 5/i integrated RAID Controller Card, 256MB cache, battery backup
Pioneer DVD
Broadcom Single-Port TCP/IP Offload Engine (TOE) Enable
Mouse 2 Button USB Scroll Entry
Danish (QWERTY) - Dell Quietkey USB Black Kybd
English - Microsoft Small Business Server R2 2003, Standard, 5 CALs, with docs.
PE1900 Open Manage CD + Drivers 1
Upg to Basic 3Y NBD Premier Enterprise Support 1Base Warranty 1
1Y NBD (Next Business Day) On-site 1
C7 SAS/SATA, RAID 5, add-in PERC5/i Cntrl, 3 - 6 HDs
Avatar billede Blueeyez Mester
07. oktober 2011 - 20:04 #2
Blot for at vise dig en anden mulighed så synes jeg du skal kigge på freenas (Dog skal du vente til version 8 udkommer i stable)

Jeg kan godt se at det irriterer dig at betale for en server ved en anden, men du skal jo huske at de sørger for internet + strøm til maskinen så regningen kan hurtigt blive dyrere, medmindre den self. er strømbesparende..

(Følgende er blot et forslag/evt regning på strøm+internet)
Avatar billede ksommer Nybegynder
07. oktober 2011 - 20:22 #3
FreeNAS ser spændende ud, men det er (så vidt jeg kan se) et styresystem, som jeg fior så vidt sagtens kan installere på den server jeg har købt?  Jeg undre mig dog over at webserveren i version 8 ikke er med... kan den overhovedet bruges som webserver?) http://www.freenas.org/category/version-comparison
Avatar billede Blueeyez Mester
07. oktober 2011 - 20:34 #4
Kan se Freenas 8 er udkommet i stabil version, men det der er i freenas 8 er følgende program:  lighttpd

Det burde virke som apache/appserv/xampp (Jeg kan dog ikke sige meget, derfor vil jeg anbefale dig at sætte det op på en anden harddisk så du ikke fjenrer alt på systemet hvis du har et system på den..

Jeg er ikke helt sikker, men der var en compare 7 - 8 og der kunne man se det, men den har de så fjernet nu, men lighttpd skulle være i version 8 ;)

Men det er os blot et forslag skal du huske ;)
Avatar billede ksommer Nybegynder
23. juni 2012 - 10:00 #5
lukket