Avatar billede brslo07 Nybegynder
07. oktober 2011 - 14:04 Der er 2 kommentarer

Access ændre data i tabel

Hej,

Jeg har lavet en database, som bruges til vedligehold af maskiner.
I min registrerings formular, vælger jeg først en afdeling og dernæst hvilken maskine der er tale om.

Når jeg har valgt en maskine, så kan jeg se at det nummer jeg har valgt bliver ændret.

Hvad skyldes dette?
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2011 - 14:17 #1
"Når jeg har valgt en maskine, så kan jeg se at det nummer jeg har valgt bliver ændret"

Det må du lige uddybe lidt nærmere.
Avatar billede brslo07 Nybegynder
10. oktober 2011 - 09:32 #2
Selve formularen består af noglo kombinationsbokse, tekstbokse og en subform.
Når jeg i den første kombinationsboks har valgt en afdeling, så får jeg kun listet maskiner tilhørende den valgte afdeling i den næste kombinationsboks.
Efter jeg har valgt en maskine udfyldes mine tekstbokse automatisk med data tilhørende den valgte maskine og min subform kommer til syne.

Jeg har en tekstboks der viser maskinnummeret på den maskine jeg har valgt. Det skulle gerne være sådan at det nr. der er vist i tekstboksen passer med det nr. jeg har valgt i den anden kombinationsboks, men det er det ikke. Eksempel, jeg har først valgt afd. 247 og dernæst maskinenr. 13953, men i tekstboksen figurere tallet 1 for maskinenummeret. Går jeg så ind og kigger i tabellen over maskiner her efter kan jeg se at maskinenummeret 13953 er blevet erstattet med nr. 1.

Hvad skyldes dette ?